جلالی گفت:دو آرامستان قبرستان نو و وادی الاسلام به باغ مزار،پارک و فضای باز شهری تبدیل‌شده و تمام دیوار‌های حائل آن‌ها برچیده می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،عبدالله جلالی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد،گفت:با روند اشتباه برخی نهاد‌های قم در فروش قبر به اموات باید مقابله شود.

وی با اشاره به مشکلات صنف سوهان فروشان در میدان هفتاد و دو تن افزود: واگذاری غرفه‌های فروش در میدان هفتاد و دو تن تا سقف ۶ متر به این افراد واگذارشده بود، اما برخی از این افراد واحد‌های فروشگاهی خود را تا ۷۰ متر توسعه داده‌اند، درحالی‌که بسیاری از این زمین‌های معارض خصوصی دارد.

رئیس شورای شهر قم بیان کرد: حکم تخریب تمام غرفه‌های سوهان فروشی میدان هفتادودو تن در کمیسیون ماده ۱۰۰ گرفته‌شده است، فعالان اقتصادی این بخش تعهد داده‌اند که درصورتی‌که اراضی ۴۰ هکتاری در نظر گرفته‌شده در محور کاشان به این صنف اختصاص پیدا کند، در شش ماه آینده به‌صورت کامل به آنجا منتقل شوند.

جلالی با اشاره به برخی از مشکلات استقرار و فعالیت صنف سوهان فروشان در ورودی هفتاد و دو تن قم تصریح کرد: فعالیت این واحد‌های بین‌راهی جلوه و ورودی شهر قم را بسیار نامطلوب و با معضلات اجتماعی و ترافیکی روبه‌رو کرده است.

وی با بیان روند انتقال واحد‌های عرضه کالای مستقر در میدان هفتاد و دو تن قم یادآورشد: صنف سوهان فروشان مستقر در میدان هفتادودو تن برای انتقال به اراضی ۴۰ هکتاری تمام الگو‌های ساخت و انتقال را در اراضی ۴۰ هکتاری تدوین کرده و برای انتقال صرفاً منتظر واگذاری زمین هستند.

رئیس شورای شهر قم با تأکید بر برخی سو استفاده‌های مالی در فروش قبر به شهروندان قمی عنوان کرد: هیچ‌کدام از آرامستان‌های داخل شهر در اختیار شهرداری نیست.

جلالی با اشاره به نگاه منفعت طلبانه برخی نهاد‌های قم در فروش قبر به شهروندان بیان کرد: آرامستان‌های داخل شهر در زمینه دفن اموات به‌شدت نگاه اقتصادی و انتفاعی دارند، این وضعیت و به‌صورت قطعی در سال‌های آینده شرایطی بحرانی را در شهر قم به وجود خواهند آورد.

وی ادامه داد: احداث آرامستان در چهار ضلع مختلف شهر مطالبه شهروندان قمی بوده و نمی‌توان از کنار آن به‌سادگی عبور کرد، فاصله معقول قبرستان تا حریم شهری باید در حدود ۴ کیلومتر باشد تا امکان رفت‌وآمد مردم با مشکل همراه نشود.

رئیس شورای شهر قم اشاره کرد: برای توسعه و احداث آرامستان جنب جمکران تاکنون بیش از ۵ میلیارد تومان هزینه شده است، اشکالات کمیته زیربنایی سبب شده که ادامه احداث قبرستان جمکران متوقف شود.

جلالی ابرازکرد: دو آرامستان قبرستان نو و وادی الاسلام به‌زودی و به‌صورت کامل به باغ مزار تبدیل‌شده و تمام دیوار‌های حائل آن‌ها برچیده می‌شود.

انتهای پیام/ ح

آرامستان‌های داخل شهر قم به باغ مزار تبدیل می‌شود

برچسب ها: شورای شهر ، آرامستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار