رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه حادثه تروریستی روز جمعه در نیوزیلند را قتل‌عام مسلمانان خواند و از مقامات این کشور خواست تا عاملان آن‌ را به پذیرش مسئولیت وادار کنند.

اردوغان: اتحاد مردم ترکیه تروریست‌های نیوزیلند را مشوش کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ینی شفق، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه در واکنش به حمله تروریستی روز گذشته به دو مسجد در نیوزیلند، این حملات را قتل عام نامید و از مقامات (این کشور) خواست تا عاملان آن‌ها را به پذیرش مسئولیت وادار کنند.

رئیس جمهور ترکیه در این باره اعلام کرد وحدتی که مردم ترکیه از خود نشان دادند، تروریست‌هایی که مسلمانان را در نیوزیلند قتل عام کردند، مشوش و مضطرب می‌کند.

در حمله تروریستی روز گذشته به مسجد النور و مسجدی دیگر در محله لینوود شهر کرایست‌چرچ نیوزلند حین اقامه نماز جمعه، ۵۱ نمازگزار جان خود را از دست دادند و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

همچنین رسانه‌های ترکیه به نقل از یک مقام بلندپایه این کشور اعلام کردند عامل کشتار نیوزیلند برای حمله تروریستی و ترور‌هایی در ترکیه برنامه‌ریزی می‌کرده است. این مقام ترکیه‌ای با اعلام اینکه تروریست استرالیایی عامل حمله به دو مسجد در نیوزیلند، در سال ۲۰۱۶ دو بار به ترکیه سفر کرده بود، گفت: نیرو‌های امنیتی در حال تحقیق درباره اقدامات این فرد در مدت چهل و سه روز اقامتش در ترکیه هستند. بر اساس اطلاعات منتشر شده، این فرد در ماه مارس سال ۲۰۱۶ و نیز در ماه سپتامبر همین سال به ترکیه سفر کرده بود.

برنتون هریسون تارنت، تبعه ۲۸ ساله استرالیایی به قتل ۴۹ نفر و زخمی کردن ده‌ها نفر دیگر در روز جمعه در زمان برگزاری نماز در دو مسجد در کرایست‌چرچ متهم شده است. پلیس نیوزیلند اعلام کرد اتهامات دیگری هم قرار است علیه تارنت مطرح شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
کدوم مقام 50 نفر کشتن وبویی از انسانیت نبردن
آخرین اخبار