سالاری گفت:در طرح نوروزی۹۸، ۳۰۰دستگاه اتوبوس برون شهری به مسافرانی که قصد دارندبه سایر نقاط کشور مسافرت نمایند،سرویس دهی می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حمید سالاری معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای قم گفت: پیش فروش بلیت‌های اتوبوس برون شهری از ۱۲ اسفندماه آغاز شده و تا زمانی که ظرفیت پر شود، ادامه دارد.

وی ادامه داد: در استان قم یک پایانه مسافربری کوثر در محور قدیم قم- تهران و هفت پارکسوار از جمله فدک، امامزاده جمال الدین (ع) و ولیعصر (عج) فعال است.

وی افزود: با توجه به این که در نوروز تقاضای مسافرت به شهر مشهد و شهر‌های شمالی افزایش می‌یابد، تعداد بیشتری اتوبوس برای این مناطق در نظر گرفته می‌شود.

سالاری بیان کرد: نظارت اداره راهداری در طرح نوروزی ۹۸، از امروز آغاز شد و تا ۱۷ فروردین سال آینده ادامه دارد و در زمینه‌های مختلف از جمله اتوبوس‌های برون شهری، پایانه‌های مسافربری، مجتمع‌های خدمات رفاهی، نظارت بر امداد خودرو‌ها و کنترل فنی و ایمنی اتوبوس‌ها انجام می‌شود.

به گفته وی، تیم‌های بازرسی شامل تیم حمل و نقل مسافربری، نظارت بر مجتمع‌های خدماتی رفاهی و امدادخودرو‌ها می‌باشد و ۲ گشت راهداری و یک گشت حریم نیز ایمنی راه‌ها را بازرسی و نظارت می‌کند.

وی یادآورشد: با توجه به این که اتوبوس‌ها زیر نظر شرکت‌های مختلف قرار دارند، نظارت‌های خاص اعمال می‌شود تا اتوبوس‌ها از لحاظ کپسول آتش نشانی، لاستیک، کمربند‌های ایمنی و چکش ایمنی داخل اتوبوس ایمن سازی نمایند.

۳۵۰ کیلومتر آزادراه، ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در قم وجود دارد. این استان دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آن‌ها می‌توان به آزاد راه قم – تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم – تهران، بزرگراه قم – ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزاد راه قم – کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزاد راه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

انتهای پیام /ح

۳۰۰ دستگاه اتوبوس برون شهری به مسافران قمی سرویس دهی می‌کنند

برچسب ها: اتوبوسرانی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار