رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان گفت: ۳۰ درصد اشتغال استان گلستان مربوط به بخش کشاورزی است.

۳۰ درصد اشتغال استان گلستان مربوط به بخش کشاورزی استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،ابوالفضل فرجی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان امروز در آیین افتتاح متمرکز پروژه‎های عمرانی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان اظهار کرد: بخش کشاورزی استان گلستان حدود ۳۰ درصد اشتغال و ۲۴ درصد تولید ناخالص استان را پوشش می‎دهد.

وی افزود: در استان گلستان شرایط مختلف اقلیمی و خاکی وجود دارد و ۳۰۰ هزار خاک لسی در استان است که این میزان در کشور بی‎نظیر است و قابلیت فرسایش دارد.

 حدود ۹۰ درصد علف‎های هرز و بیماری‎های گیاهی کشور در گلستان وجود دارد

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد آفات، بیماری‎ها و علف‎های هرز کشور در استان گلستان وجود دارد، بیان کرد: با وجود این شرایط سخت در استان گلستان، مرکز تحقیقات استان حدود ۶۰ سال قدمت دارد و یکی از مراکز تحقیقاتی خوب سازمان است و محققان خوبی را دارد.

فرجی یادآور شد: برخی ساختمان‎های مرکز تحقیقات از جمله ساختمان‎های مرکز عراقی‎محله حدود ۶۰ سال قدمت داشت و متأسفانه به دلایل مختلف خیلی به این ایستگاه‎ها توجه نشد، اما با تلاش و حمایت‎های سازمان در یکی دو سال اخیر اقدامات خوبی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه زراعت علوفه، کشت نشایی و تولید ارقام داخلی کنجد را سال آینده به صورت جدی پیگیری خواهیم گرفت، گفت: کاشت زراعت چوب در استان گلستان آغاز شده است.

مسؤول دفتر حوزه نمایندگی ولی‎فقیه در مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی نیز در این جلسه اظهار کرد: تمام مجاهدین در راه علم و معرفت مورد عنایت خداوند هستند و خداوند در قرآن کریم خطاب به انسان فرمودند: اگر تلاش‎های علمی و پشتیبانی از علم و معرفت را داشته باشید تمام راه‎ها و مسیر‌های جدید معرفت و علمی را برای شما باز می‎کنیم.

حجت‎الاسلام سعیدی به نامگذاری سالن جلسات به نام «جعفر ارشاد» دانشمند برجسته و چهره برتر گیاه‎پزشکی ایران اشاره کرد و گفت: اینکه در زمان حیات از یک عالم برجسته‎ای تجلیل شود اقدام بسیار پسندیده‎ای است.

علم‎پذیری پایان ندارد

وی متذکر شد: علم‎پذیری پایان ندارد و اگر ما به دنبال علم و معرفت باشیم هیچ‎گاه پایان‎پذیری و فارغ‎التحصیلی ندارد.

دانشمند برجسته و چهره برتر گیاه‎پزشکی ایران نیز در این جلسه اظهار کرد: بنده اعتقاد دارم باید کار را برای کار انجام داد و باید کار با انگیزه و علاقه انجام شود و هدف از انجام کار‌ها مسائل مادی نباشد.

جعفر ارشاد تأکید کرد: اگر هدف از کار مسأله مادی باشد اثرگذاری و نتیجه مطلوب را به همراه نخواهد داشت.

وی گفت: اگر در تحقیقات و انجام کار‌های پژوهشی، مقاله تولید شده کم‎محتوا باشد مفید نخواهد بود.

این دانشمند برجسته و چهره برتر گیاه‎پزشکی ایران با بیان اینکه هر کسی صرفاً متعلق به خود نیست و اگر مرتکب کار ناشایستی شود به خانواده و کشور خود جفا کرده است، بیان کرد: هر کسی در هر موقعیت شغلی باید دِین خود را ادا کند و وظایف کاری خود را به نحو احسن انجام دهد.

سالن مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گلستان که به نام «جعفر ارشاد» دانشمند برجسته و چهره برتر دانش گیاه‌پزشکی ایران نامگذاری شد پیش از ظهر امروز با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان و جمعی از مسؤولان افتتاح شد.

انتهای پیام/ ا

 

برچسب ها: کشاورزان ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.