کارشناس مسئول بهداشت محیط مهاباد گفت: در جریان اجرای طرح سلامت نوروزی حدود ۱۰۰ هزار عدد بستنی زمستانی غیر قابل مصرف توقیف شد.

 قاسم امینی کارشناس مسئول بهداشت محیط مهاباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: این طرح با همکاری شبکه بهداشت و درمان و ادارات اتاق اصناف، نظارت بر اماکن عمومی، صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی، دامپزشکی، گردشگری، استاندارد، فرمانداری به منظور حفظ و ارتقا سلامت شهروندان و مسافران، تامین و ارتقای ایمنی مواد غذایی در ‏سطح عرضه، رعایت بهداشت آب و ‏پیشگیری از بروز اپیدمی‌های منتقله از آب و غذا، در سطح شهرستان از ۲۰ اسفندماه لغایت ۲۰ فروردین ماه در حال اجرا است.

وی اظهار داشت:هدف از اجرای این طرح، کنترل بهداشتی کلیه مراکز تهیه و توزیع و عرضه مواد غذایی، نظافت عمومی اماکن و کنترل بهداشتی مراکز و اماکن بین راهی در راستای ارتقا سلامت شهروندان می‌باشد.

وی گفت: این مقدار بستنی زمستانی در یکی از انبار‌های سطح عرضه و توزیع مواد غذایی شهرستان به ارزش تقریبی ۱ میلیارد ریال نگهداری می‌شد، کشف و توقیف شد و در صورت استفاده می‌توانست جان همشهریان را با خطر مواجه سازد، و محل مذکور توسط اکیپ فوریتهای  فوریت‌های بهداشت محیط و با حضور مامور اماکن محل مذکور پلمب شد و فرد مذکور به مراجع تعزیراتی و قضایی معرفی شد.

امینی ادامه داد: این بازدید‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب با حضور ۱۸ بازرس در قالب تیم‌های دو نفره در حال انجام است و در طول طرح سلامت نوروزی همه مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی حساس در طول این مدت حداقل یکبار مورد بازدید قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: در جریان اجرای این طرح از مراکز حساسی از جمله رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها، شیرینی و آجیل فروشی‌ها و اماکن عمومی حساس به ویژه مهمانسرا‌ها، هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، زائرسرا‌ها، پارک‌ها، محل‌های اسکان موقت مسافرین، پمپ بنزین‌ها و ... با تأکید بر رعایت بهداشت فردی، بهداشت ابزار کار بازدید به عمل می‌آید.

وی از شهروندان و مسافرین خواست با تلفن مستقیم واحد سلامت محیط کار شهرستان مهاباد (۴۲۴۴۲۲۵۰) و یا با سامانه تلفن رایگان ۱۹۰ تماس حاصل نمایند و شکایت‌های بهداشتی خود را اعلام تا کارشناسان مربوطه در کوتاهترین زمان بررسی و نظارت را انجام دهند.

انتهای پیام / س خ

کشف و ضبط مواد غیر قابل مصرف در مهاباد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.