عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان جزییات جدیدی از طرح تشکیل استان اصفهان شمالی ارائه کرد.

جزییات جدید از «طرح تشکیل استان اصفهان شمالی»سید جواد ساداتی‌نژاد عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به جزییات طرح تشکیل استان اصفهان شمالی، گفت: این طرح با ۳۳ امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد که اکنون برای بررسی بیشتر به کمیسیون امور داخلی و شورا‌ها ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: جزییات «طرح تشکیل استان اصفهان شمالی»+ متن کامل طرح 

وی افزود: طرح تشکیل استان اصفهان شمالی بر اساس یک پژوهش حدود دو سال پیش توسط ۴۶ نماینده به مرکز پژوهش‌های مجلس داده شد که در آنجا این نمایندگان درخواست بررسی امکان‌سنجی تفکیک بزرگ مقیاس کشور را با توجه به نمونه‌های داخلی مانند تفکیک استان خراسان و نمونه‌های خارجی هم مانند ترکیه که با وسعتی کمتر از ایران حدود ۸۰ استان دارد را داشتند.

نماینده کاشان و آران و بیدگل تصریح کرد: نتیجه مطالعات مرکز پژوهش‌ها بیانگر وجود رشد رضایتمندی، رفاه و توسعه در استان‌های تفکیک شده بود، لذا ما نمایندگان هم بر اساس این نتایج درخواست تشکیل استان اصفهان شمالی را دادیم.

ساداتی‌نژاد ادامه داد: این طرح بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس به صورت قانونی تنظیم و ارائه شده و مسلما مراحل قانونی خود را تا پایان کار بررسی در صحن علنی مجلس هم باید طی کند.

وی با اشاره به انتقاداتی که به این طرح مطرح شده، تاکید کرد: طراحان هیچ مشکل و منافاتی با استان اصفهان ندارند، زیرا برخی اعلام کرده‌اند که این طرح موجب تضعیف استان اصفهان می‌شود، اگر تفکیک باعث تضعیف می‌شد که استان خراسان باید با تقسیم به سه استان اکنون مشکلاتی پیدا می‌کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان با تاکید بر اینکه حتی طراحان نام استان جدید را هم اصفهان شمالی نامیدند یعنی هیچ مشکلی با اصفهان ندارند، گفت: موضوع مهم در این میان بحث بوروکراسی اداری است که در این استان مشکلات اداری و مراجعات مردم به ادارات چالش‌هایی را به وجود آورده است و حتی استاندار و مدیران استانی هم از این مشکل گلایه‌مند هستند.

وی بیان کرد: یک استاندار، ۲۰ شهرستان در زیر مجموعه خود دارد که حتی در طول یک سال هم نمی‌تواند برای یکبار به آنجا سرکشی کند، در صورتی که با کوچک شدن استان، این اتفاق خواهد افتاد.

ساداتی‌نژاد علت دوم این پیشنهاد را رضایت‌مندی اجتماعی دانست و افزود: افزایش رفاه اجتماعی یکی دیگر از دلایل پیشنهادی طرح استان اصفهان شمالی است، لذا تفکیک استان اصفهان هم به نفع اصفهان و هم به نفع شهرستان‌های شمالی این استان است.

نماینده کاشان خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم طرح تشکیل استان اصفهان شمالی با توجه به ترافیک کاری کمیسیون شوراها تا پایان مجلس دهم تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
لکستان
۲۲:۵۰ ۲۶ شهريور ۱۴۰۱
پس لکستان چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۰ تير ۱۳۹۸
سلام
امیدوارم هرچه زودتر کاشان به حق خودش که مرکزیت استان هست برسه
اسمش مهم نیست مهم اینه که مردم منطقه از حق و مزایا و بودجه دولتی در همین منطقه بهره مند بشن
درست نیست که بودجه های ملی در مراکز استانها مثل اصفهان هزینه میشه و سایر شهرها محروم و عقب نگه داشته میشن
یا علی
Germany
فرهخآث
۱۰:۴۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
برآی توسعه ی بهتر منطقه و کنترل دقیق تر منآبع تقسیم استآن کویری اص فآهآن به چهآر تآ هشت استآن جدید یک ضرورت است. نه تنهآ کآشآن و اقلیمش,بلکه گلپآیگآن,خورت,سمیرم و بخش هآی شایسته ی دیگرسزآوآر دآشتن استآنی جدآگآنه برآی اقلیم متنآسب خود هستند.
France
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
شهرستانهای بزرگی چون:کاشان،آبادان،،خوی،میانه،شاهرود،لارستان،سیرجان،بروجرد و ورامین که فعلا هم دارای فرمانداری ویژه هستند شایستگی استان شدن را دارند.
Netherlands
فآهآن
۱۱:۵۳ ۲۶ فروردين ۱۳۹۸
البته خور/کآشآن/گلپآیگآن و اص فآهآن بعنوآن چهآراستآن ,نسخه ی بهتری است برآی توسعه ی منطقه.
Iran (Islamic Republic of)
بی طرف
۱۲:۵۴ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
با سلام؛ به نظر اینجانب طرح خوبی است که به تقسیم عادلانه منابع بین هر دو استان اصفهان شمالی و جنوبی خواهد انجامید و به نفع مردم هر دو استان جدید خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
آذربایجان شرقی اکنون با داشتن 4 میلیون جمعیت می تواند به دو استان تبدیل شود:
1- آذربایجان شرقی به مرکزیت تبریز (فعلی)
2- اذربایجان جنوبی با مرکزیت میانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
مردم عزیزایران به خاطر سرافرازی این مرزوبوم ازاین طرح حمایت کنید.
توسعه این شهر به توسعه وپیشرفت ایران عزیز وحل مشکلات این منطقه کمک خواهدکرد

به امیدروزی..که ورودی این شهر ببینیم،
به استان دارالمومنین کاشان خوش آمدید
یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
دارالمومنین لقب تاریخی شهر کاشان است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
اسم استان همون کاشان بهتره چون یک هویت تاریخی است واصفهان شمالی اصلامفهومی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
کاشان فقط برای شهرستان کاشان و شهر کاشان هویت تاریخی است و مردم دیگر شهرستانها برای خودشون هویت مستقل تاریخی دارند و اگر کاربرد اسم اصفهان برای مناطقی که از دیرباز بخشی از اصفهان بوده اند مفهومی نداشته باشه قطعا کاربرد نام کاشان هم برای مناطقی که هیچ وقت بخشی از کاشان نبودن و سیاسیون کاشان به زور میخوان براشون تصمیم بگیرن ، هیچ مفهومی نداره و حتی اهالی مناطقی مثل نطنز هم به دیده تردید به این ماجرا نگاه میکنن با اینکه نطنز به کاشان نزدیکتر هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
تاخوروبیبانک روکاشونیانبردن هرچه زودترطرح استان گلشن روهم که تومجلس هست تصویب کنیدچون خوروطبس خیلی باهم مهربونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
حالاکه طرح استان کاشان داده شده بهتره کاشان وتوابع روبدن به قم البته بااسم جدیداستان قم وکاشان چون ۱۰۰کیلومترفاصله بیشترنیست واوبانم هست وبودجه کاشان به عنوان فرمانداری ویژه کاشان مستقیم ازمرکزبشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
چرا شمالی جنوبی میکنن حداقل اسامی متناسب با تاریخ کلی کشور باشه و منطقه ای
Iran (Islamic Republic of)
سیاووش کولیوند
۱۱:۱۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
تمام اقوام ایران اصیل هستند تازمانی که وفاداربه اسلام وقرآن وایران باشند.یک ازمواردی که دراسلام به آن تاکیدشده برادری است .برادرلک زبان ! من که پدرم لک زبان وازطایفه کولیونداست ومادرم لرزبان وازطایفه لرم یالک .دوست عزیزم محمدرضادریکوندکه مادرش ازطایفه بیرانونداست ولک زبان لراست یالک ؟مرکزلکستان ؟؟؟!!!!کجاست؟ .نورآباد کوهدشت ،الشتر،بیرانشهر!! .مادرکناربرادران بروجردی ،سیلاخوری ،بالاگریوه ،چگنی وبختیاری ماهستیم وصاحب هویتی به نام قوم لر،که البته این هویت هم بدون برادران کرد،فارس بلوچ ،سیستانی ،عرب،گیلک،مازنی،آذری،ترکمن ،بندری و.....هیچ است .وبالاترمادرکناربرادران مسلمانمان هویت اصیل خودرامی یابیم.
Brazil
ابوذر
۰۱:۰۴ ۱۹ خرداد ۱۳۹۹
من لک هستم و لر نیستم.
بعید میدانم شما لک باشید. اگر لک بودید کمی غیرت لکی داشتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
اولویت دراین طرحهای مجلس باید کرمان باشد با۳ استان کرمان به مرکزیت کرمان جیرفت سبزوار ان سیرجان سمنگان گلباف هم ازبخش بودن به یکی از شهرستان های کرمان تبدیل شود
Iran (Islamic Republic of)
حسین بیرانوند
۱۰:۵۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
راه حل مشکلات اقتصادی ،فرهنگی ،زبانی و....جدایی یاتقسیمات هزینه دارنیست .
Bulgaria
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
پیشنهاد خوبی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
متاسفانه وبا توجه به طرح واجرای تقسیمات کشوری قبلی مانند استان خراسان با این اظهار نظرهای شخصی و گاهی مغرضانه ورصد این نظرات از سوی وزارت خانه کشور و مسئولان تصمیم گیری حتی در صورت وجود ضرورت برای اجرای این تقسیم کشوری این اظهار نظر های نا مربوط و غیر کارشناسی و با عدم در نظر گرفتن هدف اصلی و دلایل تقسیم باعث به تعویق افتادن اجرای این طرح می شود و همانند تقسیم خراسان که بالاخره با ده سال تاخیر اتفاق افتاد و شهرستانهایی هم که اول موافق الحاق نبودند بعدا به استان مورد نظر ملحق شدند والبته با پرداخت هزینه هایی که با خویشتن داری و استفاده از بررسی واقع بینانه طرح از سوی همه مسئولان هرشهرستان می شود از وقوع آن جلوگیری کرد .
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۰:۱۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
ما حاضریم بریم زیر پرچم قم،که زیرنظر اصفهان نباشیم.
فرهنگ،گویش،مذهبی بودن و...کاشان به استان قم نزدیکتره تا اصفهان
ازقدیم هم کاشان وقم را مثل هم میپنداشتن
ثانیا،مابه قم نزدیکتریم تا اصفهان
برادرمون گفته کاشان محدودیت آبی داره،خب کجای کشور این مشکلو نداره
جمعیت کاشان هم حدود۱میلیون هستش ولی هیچ پیشرفتی نکرده
برادرم بیا مشکل گشا باشیم نه اینکه مشکل تراشی کنیم
مردم ایران ازاین شهر محرومه پرظرفیت حمایت کنید
خواهش میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
اولا بحث الحاق اینجا مطرح نشده که درباره الحاق کاشان به قم حرف میزنید ، اینجا صحبت از تقسیم بوده

اینکه میگی حاضریم بریم زیر پرچم قم که زیر نظر اصفهان نباشیم ، این را القا میکند که گویا شما با یک نوع مشکل شخصی دارید درباره اصفهان حرف میزنید مثل بچه ها که موقع انتخاب نیمکت با هم بحث میکنند.

قم ازشهرهای مقدس ماست و ما همه زیر پرچم مقدسات هستیم
ثانیا تاریخ رو مطالعه کنید بد نیست ، جرم قاسان و سردقاسان(گرم کاشان و سرد کاشان) از جمله شهرستان فعلی کاشان از دیرباز بخشی از اصفهان بوده اند

در مذهب و فرهنگ و زبان هم هیچ مرز و فاصله ای میان اصفهان و کاشان و قم مقدسه نیست پس بیخود اختلاف نتراشید

در ضمن کاشان کی جمعیتش یک میلیون شد؟ طبق کدام آمار؟

عزیز من کسی که اختلاف تراشی میکند شما هستی که بین مردم تفاوت میگذاری وگرنه مردم با هم مشکلی ندارند و هیچ مرزی بینشان نیست و اگر مرزی هست صرفا اداری -جغرافیایی هست

در ضمن کاشان از توسعه یافته ترین شهرستانهای استان اصفهان هست و هرچند کسی منکر ظرفیت های کاشان نیست اما محروم توصیف کردن کاشان خلاف واقعیت و خلاف انصاف است آن هم با وجود این همه مناطق محروم در کشور

این هم که میگویی پیشرفتی نکرده واقعا خلاف واقعیت و یک دروغ است

بحث آب هم برای کاشان فقط یک مشکل جزئی نیست که میگویی همه جا این مشکل هست ، مساله این است که این منطقه هیچ منابع آب سطحی بزرگی نداره جایی که آب نیست نباید با تبدیل شدن به مرکز استان جدید تبدیل به مقصد جدید مهاجرت بشه

همین الان هم در این مناطق تنش آبی وجود داره ، دیگر استانها هم حاضر به تامین آب نیستند اونوقت با چه منطقی بیایم استان جدید ایجاد کنیم که هر روز سر تامین آبش با استانهای همجوار به مشکل بربخوریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
اول باید نمایندگان پیگیری باشند که لرستان رابه سه استان شمالی جنوبی ومرکزی تقسیم کنند تا هرچی بودجه که دولت به این استان داد و این کار باعث میشه بودجه دیگر استانها بهتر تامین بشود این بهترین راه کاره
Iran (Islamic Republic of)
حسین کاکاوند
۰۹:۳۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
بنده باتقسیمات کشوری کاری ندارم ،ولی قوم گرایی به هرنحوی درنظردین مبین اسلام کاملا محکوم است .شعراوبزرگان مالک زبانهاازجمله کریم خان زند خودرابخشی ازقوم لرمی دانستند.هرچندلر،فارس ،ترک و....بودن به خودی خودنه مایه فخراست نه مایه شرمساری آنچه مهم است رعایت تقوای الهی است ولاغیر.
Iran (Islamic Republic of)
رضاآزادبخت لک زبان
۰۹:۲۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
باعرض سلام ،مالک زبانها بخش جدایی ناپذیر قوم لرهستیم .البته افتخاراصلی مااینست که مالرها شیعه مرتضی علی (ع)می باشیم .زنده بادلرستان ،پاینده باد ایران.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
قوم لک بسیار قدیمتر از قوم لر است خبر ندارد برو تاریخ باستان را بخوان
می شود گفت قوم لر زیر مجموع لک است و ولی نمی شود گفت قوم لک زیر مجموعه قوم لر است چرا که قدیمترین طایفه و قوم ایرانی بوده اند و بقیه اقوام بعدها ساکن شده اند
اصلا قوم لک و لر زیر مجموعه همدیگر نیستند همجوار هم هستند ولی زیرمجموعه یکدیگر نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
کلا ما ایرانی هستیم و به ایرانی بودن خود افتخار می کنیم و لک و لر و بختیار و بقیه اقوام فرق نمی کند همه بنده خداییم و ایرانی
فقط نظر من این است که به همه جای ایران برسید مساوی زمین ها کوهدشت با وجود دو رود برزگ سیمره و کشکان چرا باید تشنه بماند !!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اگر گفتیم لکستان به خاطر بی عدالتی است عدالت را رعایت کنند
وگرنه همیه ایران سرای من است و همه باهم برادریم و اختلافی نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
این استان پیشنهادی اولا جمعیت قانونی حداقل یک میلیونی رو نداره ثانیا این استان پیشنهادی اصلا آبی برای توسعه صنعت یا کشاورزی و نداره و آب شربش هم با مشکل مواجه هست و استانهای همسایه اون هم حاضر نخواهند شد که تامین کننده آب این استان باشند جایی که آب نیست و سرانه آب تجدید پذیر از مرز تنش آبی گذشته ایجاد استان جدید هیچ توجیهی نداره ، آبهای زیرزمینی هم که دیگه تخلیه شده و برداشت بیشتر از اون ممکن نیست

به زور میخوان بدون جمعیت و بدون آب در حالیکه کشور در مضیقه شدید اقتصادیه بازهم هزینه بتراشند ، این طرح ضمنا با اصل ۷۵ قانون اساسی مغایرت داره و به دلیل بار مالی ، شورای نگهبان اون رو رد خواهد کرد

در صورت نیاز به تقسیمات جدید ، تقسیم استانهای سیستان و بلوچستان ( و توسعه سواحل مکران) ، کرمان و در مرحله بعد استانی مانند فارس ، در اولویت است

اما برخی از مسئولان کاشان فکر میکنند این شهرستان یک کشور است درحالیکه توان تامین آب مورد نیاز خودش رو هم نداره تا چه رسد به چیزهای دیگه

در نهایت فاصله کاشان تا اصفهان 200 کیلومتر است که مسئولان کاشان مدعی اند این فاصله زیاد هست ولی فاصله نایین ، که پیشنهاد کردن بخش از استان پیشنهادی باشه تا کاشان حدود 220 کیلومتره! در حالیکه نایین اصفهان حدود 155 کیلومتره . منظور اینکه حتی ملاک فاصله هم رعایت نشده

و کلی اشکال دیگه

تشکیل استانی زوری فقط هزینه تراشی برای دولت است
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۸:۴۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
آقای سادات نژاد خداخیرتان بدهد
استان شدن درسته هزینه داره ولی هزینه مفید درپی داره ومثمرثمر
خودم برای اینکه یه سری کار اداری انجام بدم حداقل باید ۷الی ۸ساعت ترددم تا اصفهان وبالعکس طول میکشید.به خاطر همین تصمیم گرفتم انتقالی بگیرم برای جایی دیگه
شرایط زندگی درکاشان به خصوص شرایط شغلی به دلیل درحاشیه بودن وعدم توجه مناسب
خیلی سخته
مردم عزیز ایران مرام بذارید حمایت کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۴۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
فاصله کاشان تا قم 100 کیلومتر و تا اصفهان 300 کیلومتر است . پس بهتره جزء استان قم باشه تا استان قم هم حداقل یکی دوتا شهرستان داشته باشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
فاصله کاشان تا اصفهان ۲۰۰کیلومتره نه ۳۰۰کیلومتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
استان فارس که واجب تره اگه اصفهان 20 شهرستان داره استان فارس نزدیک 40 شهرستان داره

ولی متاسفانه فارس کسی رو نداره که پیگیری کنه

فارس باید بشه سه استان - شمالی - مرکزی - جنوبی

شمالی به مرکز اباده

مرکزی به مرکز شیراز

جنوبی به مرکز جهرم یا لار و...
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا
۱۰:۰۷ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
ما که استان تهران بودیم آن هم با وسعت بسیار کم که کوچکترین استان کشور است و تهران خودش شد دو تا استان (البرز و تهران) پس بنابراین استانهایی مانند اصفهان، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، فارس و امثالهم باید به بیش از 4 استان تبدیل شوند.
البته ناگفته نماند که صرف مساحت استان ملاک تقسیم نباید باشه زیرا امکانات و جمعیت هم باید مد نظر قرار بگیره.
Iran (Islamic Republic of)
امیرممیونددلفانی
۰۸:۲۷ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
باسلام خدمت هموطنان وهم استانیهای عزیزلرستانی ،به طورقطع ما لک زبانها وبروجردیهاوبختیاریهابخش مهمی ازهویت لرستان هستیم ،لرستان بدون ما ومابدون لرستان هویت وفرهنگ و....خودراازدست می دهیم .برادران هنگامی که کلام ا...مجید میفرماید مومنان برادرند یعنی من ایرانی شیعه باآفریقایی سنی برادرم .بعدچطوربه خودم اجازه میدهم سازجدایی ازاقوام وخویشان لر،بروجردی یابختیاری خود بزنم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۰۳ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
اون اینکه موقع اعلام وضعیت هوا دیگه اگه قبلا نامی از استان اصفهان و اونهم غرب و شمال غربی اون به میان میومد از این به بعد این لطف در حق اصفهان نیز حذف میشه . چون اصفهان از نظر بارندگی وبرف نفرین شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
بحثی از غرب اصفهان نیست نادان ، بحث مناطق شرقی و شمالی استان اصفهان هست که وضع بارندگی شون از سایر مناطق استان و از جمله از خود اصفهان وخیم تر هست
Iran (Islamic Republic of)
bm
۰۷:۰۸ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
استان ک،ب (کهگلویه و بویراحمد) را هم شمالی و جنوبی کنید
بخش نفت خیزش را جنوبی و بخش برف گیرش را شمالی بنامید.
باشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۷ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
یک زمانی می خواستند سمیرم را بدهند به کهگیلویه چه قدر ازمردم بی گناه واز نیروی انتظامی کشته شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
ظلمی از بدتر نیست خیلی خوب میدانید جنوب استان کرمان فقر و بیکاری بیداد میکنه باز هم الویت را شهرهای صنعتی و توسعه یافته قرار میدهین تا بحال چند نفر بخاطر نبود امکانات درمانی و نبود یک هلی گوپتر امداد فوت کردن بخاطر فاصله زیاد تا مرکز استان خدا شاهد هست دیگه از زندگی خسته شدیم کمترین فاصله از هفت شهر جنوب کرمان جیرفت هست با فاصله ۲۲۰کیلومتر بیشتیرین فاصله از اخرین شهر های جنوبی استان کرمان بالای ۴۰۰کیلومتر
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۲:۱۶ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
اقو مو بچه علویجه ام،حالا که دستتون بنده میشه کوچه ما را هم به دو کوچه شمال شرقی جنوب غربی تقسیم کنید،قول میدیم اگه خواستیم بریم ته کوچه در مغازه حتما گمرک جنس های خریده شده مونا بدیم،تازه حالش به اینه که پاسپورت هم کم کم ردیف میشه،خیلی خوبس
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۱:۱۳ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
طرح خوبی هست وباید فارس کرمان سیستان هم تقسیم شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
دوستان عزیز خبرنگاران جوان ، واقعا از زمانی که استان آذربایجان شرقی و اردبیل از هم جدا شدند بسیار ما تبریزی ها راضی هستیم و واقعا از لحاظ فضای شهری شهرمان پیشرفت کرد و پولهای استانداری بهتر خرج شد . ما خیلی خوشحالیم که از اردبیل جدا شدیم . فقط یک مورد مهم باز هم میشود استان ما جدا شود و یک استان آذربایجان شرقی داشته باشیم و یک استان اهر و اینجوری تبریز باز هم پیشرفت میکند . متشکرم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
هردم بویی ازین بوستان به مشام می رسد. دیگه بیکاری چار کنن بیچاره ها برای سرگرمی خودشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
بابا اين کارا چيه
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۰:۱۳ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
همدان رو هم تقسیم کنید ،همدان شمالی و همدان جنوبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
مجلس محترم اگر واقعا این همه بودجه دارید چرا استان سیستان و بلوچستان پهناور و بدون امکانات را تقسیم بر سه نمیکنید تا آنها هم طعم رفاه و امنیت را بچشند!!!!!؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رحمن
۰۶:۲۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
آفرین بر شما حرف درستی هست این فقط برای زیاده خواهی اصفهانی هاست و بودجه بیشتری را میخواهند بنفع خودشان در به اصطلاح استان اصفهان شمالی بگیرند اگر خوب است اول استانهای مستضعف را باید تقسیم کنند .که بیشتر رسیدگی بشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
این ربطی به زیاده خواهی اصفهان نداره ، این زیاده خواهی کاشان هست که بدون داشتن جمعیت کافی میخواد به زور تبدیل به استان بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
طرح تشکیل استان اصفهان شمالی ??!?!?!
پیشنهادم استان کاشان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
کاشان فقط شهرستان کاشان. سایر شهرستانها اجازه نخواهند داد که اسم این استان کاشان باشه ، کاشان هر وقت جمعیت خودش به اندازه یه استان شد ، اونوقت دنبال ایجاد یک استان به نام کاشان باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
مشکل کشور ما این است که ۱۰ برابر بیش از تعداد لازم پرسنل دولتی دارد. حالا شما می خواهید یک تشکیلات چند صد هزار نفری دیگر راه بیاندازید. البته اگر این تقسیم استان به کمتر شدن پرسنل دولتی بیانجامد( که البته نمی انجامد) کار قابل قبولی خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
لطفا استان قزوين را هم به دو استان قزوين شمالي و قزوين جنوبي تقسيم كنيد!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
ای بابا استان هایی مثل قزوین و البرز و تهران که همش رو روی هم بذارین نصف استانی مثل کرمان هم نمیشه. ما ساکنین این سه استان اصلاً نباید به فکر تقسیم استان خودمون باشیم چون در اون صورت دیگه مساحتش برازنده استان نیست و باید در قالب شهرستان بشمار آورد
Germany
ناشناس
۱۶:۵۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
مگر یادتون رفته قزوین که جزء استان گیلان بود همین چند سال پیش از گیلان جدا شد و یک استان مستقل شد!!! ‌کلا یک شهر و چند تا بخش کوچک دارد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
کاش یزد هم از استان بودن خارج می شد!!!!
شهری که شهردار و فرماندار و نداره
خیابانهاش سالهاست همینه آسفالتهای شکسته و پر از میخ و سرعت گیر
با یک بارندگی درست مثل روستا آبگرفتگی های وسیعی داره
شهری که پارکینگ درست و حسابی طبقاتی نداره در عوض تابلوهای توقف ممنوع و حمل با جرثقیل فراوان در کنار معابر دیده میشه!!!
خیلی از خیابانهاش حتی از روکش آسفالت هم محروم مانده چه برسه به کوچه و محلاتش
شهرداری نوعا دست بگیر داره تا ارائه خدمات نسبت به در امدش.
شما اگر در این شهر ده تا سطل زباله در معابر و خیابانها دیدی جایزه داری!!
کاش استان نبود.سرعت گیرها نرده کشی در بلوارها دیوارهای طولی در وسط خیابانها حس زندگی در جای محصور میده .یعنی بخایی وسط خیابان دور بزنی باید کیلومترها بری شاید میدانی ... پیداکنی!!!
میدان راه آهنش شاید در دنیا تک و منحصربفرد باشه!! باید برعکس دور بزنی!!! جالب تر اینکه خود راه آهن یزد که نزدیک نیم قرن قدمت داره با این حجم مراجعین یک پارکینگ آبرو مند نداره!! کاش مرکز استان نبود
کاش خبرنگار جوان از این موضوعات هم خبری تهیه و پیگیری می کردند.
راستی چند سال پیش جهت بازدید اماکن قدیمی از ایرانیها بیشتر از خارجی ها پول می گرفتند!!! پرسیدم چرا ؟ ما که اهل ایرانیم اومدیم برای بازدید اماکن سنتی و قدیمی یزد باید پول بیشتر بدیم ولی توریستها که دلار میدن باید پول کمتری بدن؟!!! امسال رو نمی دونم این واسه چند سال قبل بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
بجای این طرح ها و این تز دادن های بدرد نخور بهتره مشکلات استان ومردم اصفهان رو حل کنید .
Germany
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
فقط بلدند با بوجود آوردن بحث های جدید اصل ماجرا که حل مشکلات مردم است به فراموشی سپرده شود
Iran (Islamic Republic of)
ج
۲۲:۲۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
هویت خیلی مهمه مردم عزیز،غیور،بافرهنگ و خوب لک زبان در ایران با توجه به نادیده گرفته شدن و اینکه اصلا اسمی در میان قومیت های ایران نداره مثلا شبکه استانی ما لری حرف میزنه در حالی که سنین پایین ما کم کم داره لکی کم رنگ میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
دهه ی ۳۰ چهار محال بختیاری رو جدا کردن از اصفهان مشکل زاینده رود پیش اومد حالا هم یه مشکل دیگه ....
Iran (Islamic Republic of)
اصفهان
۲۲:۰۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
ازانجایی که استان اصفهان نزدیک ۲۴ نماینده در مجلس دارد ومی تواند در مجلس چالش ایجاد کند می خواهند این چالش رادیگر ایجاد نکند
شهر های شمالی استان اصفهان مثل کاشان وخور در منطقه ای وسیع از بیابانها وکویر ها یابهتر بگم بی اب ونان ها احاطه شده .همین حالا تهران بااین همه وسعت ،جمعیت،اب،کشاورزی و... به اصفهان محتاج است چه برسد به شهرهای شمالی اصفهان مثل کاشان ووخور ...
اقایان اصلاح طلب اب زاینده رود رابه یزد ورفسنجان بردند شما هم می خواهید خاک این استان را بیغما ببرید حالا با هر ترفندی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
شاید اونجایی که شما هستی بی اب و علفه.اومدی کاشان رو با خور یکی میکنی.یکم مطالعه کنی بعد حرف بزنی بد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
ناشناس ، اونی که میخواد خور را با کاشان یکی کنه مسئولان کاشان هستند وگرنه خور به اصفهان نزدیکتره تا کاشان

همین الانم برای کاشان پرآب و علف دارند از حوضه زاینده رود آب انتقال میدن پس در توهم آب نباش
Iran (Islamic Republic of)
استان زاگرس
۲۱:۳۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
استان زاگرس
بومی ترین و عنی ترین استان جدید ایران
سلام
لطفا پیگیری نمایید استان زاگرس به مرکزیت شهرستان نهاوند
دروازه ورود اسلام به کشور عزیزمان ایران و پایتخت تاریخی آخرین دوره ایران باستان درزمان سلسله ساسانیان تشکیل گردد و شهرستان های ملایر و بروجرد و نورآباد دلفان از توابع و زیر مجموعه های شهری این استان سرسبز و تاریخی و فرهنگی و اسلامی زاگرس قرار گیرد.
خداقوت.
همه ایران سرای من است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
با عنایت به اینکه نهاوند نیز لک نشین هستند به نظر من نهاوند نیز جز لکستان سرافراز باشد و مرکز استان لکستان فرق نمی کند کدام شهر زیبای لکستان باشد فقط استان لکستان باشد
Iran (Islamic Republic of)
همشهزی
۲۱:۲۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
قرا ه روستای ما هم بشه یه استان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
کار اشتباهی به نظرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
همه مشکلات حل شد فقط تقسیم شهرا مونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
کی گفته تفکیک در استانها خوب بوده ؟ الان ما استان اردبیل از تبریز جدا شدیم مثلا خوب شد و پیشرفت کردیم؟ و یا به نفع اردبیل شد ؟ به نفع تبریز هم نشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۶ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
آقا من تورکم و تبریزی هستم ما خیلی خوشحال شدیم از اردبیلی ها جدا و اصلأ دوست نداریم دباره یک استان بشویم . لطفا اصرار نفرمایید . اینجوری هم امکاناتمان بهتر شده و هم ثروت درست تقسیم میشه و هم به امور فرهنگیمان بهتر رسیدگی شده و هم تیم فوتبالمان امکانات داره و خدا انشالله سایه مقام معظم رهبری را روی سر ما نگهدارد . آمین یا ارحمن راحمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
آقا به نفع تبریز شده و ما تبریزی ها راضی راضی هستیم . خواهشن بحث نکنید و قضیه تمام شده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
حالا طرح استان اصفهان شمالی چه ربطی به لرستان دارد!!!
لرستان که هم لر دارد وهم لک وهیچ تبعیضی هم نشده و مردم لرستان اعم از لک ولر در کنار هم هستند وهیچ مشکلی هم باهم ندارند وبروجرد هم جز استان لرستان هست.ولی متاسفانه عده ای فقط به فکر تفرقه هستند که قطعا نه لر هستند و نه لک.حتما تاریخ لرستان رو مطالعه کنید بعد درباره استان لرستان صحبت کنید.لرستان قدیم شامل استان ایلام کنونی،بیشتر خوزستان،بخشی از کرمانشاه وبخشی از استان همدان بوده.پس هروقت وضو داشتید اسم لرستان را بیاورید.اسم لرستان مقدس هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
زنده باد هم استانی من بچه بروجردم وافتخار میکنم که هرجا میرم بهم میگن لر .شعار نمیدم چون لر غیرت وتعصب خاصی داره شنیدم میخوان ازنا والیگودرز جدا کنن بشه جز اصفهان مرکزی مردم راضی نیستن کسیکه نقشه رو کشیده میخواد آب لرستان ببره اصفهان وگرنه دلشون برافقر وبیکاری لرستان نسوخته به سود خودشون
Iran (Islamic Republic of)
13
۰۴:۵۳ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
آقا میشه بفرمائید توی گزارش و خبر بالا کی راجعب لُرستان حرف زده یا کجایه متن راجعب لرستان حرف زدن که شما دارید حرفشو میزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۷ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
با عنایت به اینکه اکثر مردم لرستان از لک هستند حتی نصف بیشتر خرم آباد چرا صدا و سیمای لرستان برنامه به زبان لکی ندارد
با اینکه بهترین دشتهای لرستان یعنی کوهدشت الشتر و نورآباد هستند ولی کدام سد و طرح کشاورزی برای این شهرها انجام شده
و یا کدام صنعت
فقر و بیچارگی در این نواحی بیداد می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
احتیاجی نیست که از لرستان گفته باشند ما مشکلاتو مصائب قوم لک و سر زمین لک را بیان می کنیم شاید گوش شنوایی برای حل مشکل باشد
ما همه ایرانی و برادر هستیم و امکانات مملکت باید به طور مساوی بین همه اقوام تقسیم شودتا همه جام با هم پیشرفت کند و پیشرفتی همگن باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
بحث جمعیت و وسعت و چیزای دیگه است
Iran (Islamic Republic of)
اردبیلی
۲۰:۴۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
چه طور نام اصفهان رو حذف نمیکنن و میگن اصفهان شمالی ولی وقتی استان اردبیل میخواست تشکیل بشه نام مقدسش اذربایجان رو حذف کردن میتونستن اسمشو بزارن اذربایجان شرقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
دواستان درکشور به نام آذربایجان مزین است شمانیز برطبل تفرقه قومیتی نکوبید که اصلا زیبانیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
باید می گفتن آذربایجان خیلی شرقی
چون شرقی که قبلا داشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
به هر حال مگر کسی منکر این شده که اردبیل هم بخشی از آذربایجان هست ، در ضمن اگر قرار به حذف اسم آذربایجان بود ، دو استان به نام نداشتیم.

دو استان به نام آذربایجان داریم و به فرض تشکیل این استان اصفهان شمالی ، دو استان هم به نام اصفهان خواهیم داشت

دیگه چرا طلبکاری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
متاسفانه نماینده ها عوض حل مشکلات کشور ، در پی تراشیدن پست و مقام های جدیدن !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
مردم بیچاره در بیکاری و گرانی و فقر و ... دست و پا میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
اين طرح كاملا غيركارشناسي است
چون عمده شهرستانها و جمعيت و ظرفيت در غرب استان اصفهان است
در سند چشم انداز هم شهرستان فريدن بعنوان مركز ديده شده است
كاشان مستحق نيست چون مسافت و جمعيت نميخواند
پيشنهاد ميكنم كاشان برود زير نظر استان قم
در حقيقت نه قم ميخواهيم نه كاشون ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
فریدن؟مورچه چیه که کله پاچه باشه!
Iran (Islamic Republic of)
mosafe
۰۰:۴۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
کاشان با بیابان های اطرافش میشه استان.خنده دار نیست؟
به نظر من بهترین مکان برای مرکزیت استان، فریدن است.چون بیشترین تراکم جمعیت استان اصفهان مربوط به غرب استان است.
هر چند این مسایل بیشتر جناحی حل میشه تا کارشناسی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
داداش اولا ًقبل از اینکه قم بخواد استان بشه کاشان قرار بود استان بشه دوماً کل فریدن رو هم جمع کنی اندازه نصف کاشون هم نمیسه کاشان الان از لحاظ جمعیت تواستان اوله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
ناشناس ، خود شهرستان کاشان فقط به اندازه چند محله شهر تهران جمعیت داره ، لابد هر منطقه شهرداری تهران هم باید یه استان بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
من به عنوان کسی که مطالعات زیادی در این زمینه کردم. تفکیک استان ها جزء هزینه تراشی برای کشور نتیجه ملموسی ندارد. باعث اختلافات جدید در استان اتزه تاسیس می شود مانند اختلاف شدید گنبد با گرگان در استان گلستان یا پارس آباد با اردبیل و ....
پولی که می خواهد برای جاری یک استان جدید هزینه شود برای عمرانی همان منطقه هزینه شود پیشرفت بسیاری ایجاد می کند. الان با دولت الکترونیک رفت و امد مثل گذشته مشکل نیست.
تفکیک استان ها به امنیت ملی ضربه جبران نا پذیر می زند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
نخیر آقا ما تبریزی ها از زمانی که از اردبیل جدا شدیم کلی پیشرفت اتفاق افتاد هم برای آذربایجان شرقی و هم برای اردبیل . چرا از اینهمه زحمتی مسئولین کشور برای ما کشیدند چشم پوشی میکنی ؟ ما خیلی هم راضی هستیم از اردبیل جدا شدیم و دست مسئولین را میبوسیم .
Iran (Islamic Republic of)
سید
۱۹:۴۵ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
سلام.
کشور ایران دارای پتانسیل بالایی برای تشکیل استانهای جدید است. لذا هر استان جدید برابر با خدمات رسانی بالا برای مردم و افزایش سطح امکانات شهری و بهینه توزیع شدن امکانات دولتی درجهت بهبود وضع کلی کشور.
شما اگر تحقیقی از میزان استانها یا همان ایالتهای کشور های توسعه یافته یا همین کشور های همسایه کنید بهتر متوجه منظور بنده خواهید شد.برای مثال ژاپن:با 47ایالت که مساحت کل ژاپن برابر اندازه استان اذربایجان غربی است.
مصر:با 34 ایالت که مساحت کل مصر 1/4مساحت ایران نمشود.
ترکیه;با 81 ایالت که کل مساحتش 1/3مساحت ایران است. و...
ما حتی از افغانستان با 34 استان ،کمتر استان داریم.
پس لطفا مسولین نیز در این زمینه بیشتر تلاش کنند.
اکنون شهری مثل مراغه دومین شهر بزرگ اذربایجان شرقی با دارا بودن راهن بزرگ و فرودگاه و رادیو شهری وبین شهری و... و از لحاظ تاریخی نیز جزو پایتخت های قدیمی ایران به حساب میاید و در بسیار زمینه های دیگر ظرفیت بالایی برای استان شدن دارد همانند بسیاری از شهر های این کشور بزرگ. حیف است که ندانسته باعث جلوگیری از پیشرفت کشور شویم(قابل توجه مسولین).
یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
پیشرفت به استان شدن نیست استان شدن نیازهایی دارد و هزینه هایی می طلبد که برای دولت مخصوصا در این شرایط بار مالی زیادی دارد.
استان شدن عمدتا اختلافها را زیاد میکند نه تنها باعث پیشرفت نمی شود اتفاقا برعکس.
این موضوع مجددا باعث درد سرهای بعدی می شود تعیین استاندار و ... تمام اینها هزینه های سرسام آوری دارد.مقایسه کشورهای دیگر با ما اصلا کار دقیقی نیست شرایط هر کشوری باید با خودش سنجیده شود نمی شود فرهنگها و قوانین کشورها را با چشم و هم چشمی بررسی کرد!!!
اتفاقا اگر شما وضعیت طبس را بررسی کنید که مدتی به استان یزد الحاق شده بود و مدتی است قبل تر به خراسان رضوی و الان به خراسان جنوبی ولی همواره مردم طبس بطور میدانی که بررسی کنید ملاحظه میکنید از این الحاقهای ثانوی و اخری رضایتی ندارند و میگویند همان استان خراسان خیی بهتر بود.
Netherlands
ناشناس
۰۰:۱۸ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
روستای ما هم شرایطی رو که گفتی رو داره و درست از وسط ش راه آهن هم رد شده ما هم میتونیم استان گیلان غربی بشیم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
ازهرجهت نگاه کنید تشکیل استان کرمان جنوبی به مراتب دراولویت است
فاصله جنوبی ترین شهراستان کرمان تامرکزاستان بالای۴۰۰کیلومتراست
جنوب استان کرمان ازهرجهت شرایط استان شدن راداراست بنده تعجب میکنم از۲تن ازنمایندگان کرمان که این طرح راامضا کرده اند
Iran (Islamic Republic of)
محسن محمودی مهر
۲۰:۵۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
الویت با استان کرمان است که جنوب آن با پنج شهرستان محروم ترین مکان کشور است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
البته جنوب استان کرمان دارای۷شهرستان (جیرفت.کهنوج.عنبرآباد.منوجان.قلعه گنج.روبارجنوب.فاریاب )داری دوحوزه انتخابیه وجمعیتی قریب به یک ملیون نفراست واین دوست عزیزفرمودند۵شهرستان بدین جهت بود که ۵شهرستان داری یک نماینده ودوشهرستان دیگردارای یک نماینده درمجلس شورای اسلامی میباشند
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۴۵ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
یه استان اولا طبق قانون ۴۰۰هزار نفر باید باشه . فقط هزینه های خراسان رضوی کمتر شد و خراسان رضوی آباد تر شد.تمام در آمد اصفهان از سمت جنوب غربی اصفهانه مثل فولاد مبارکه . ذوب آهن . پلی اکریل . صنایع ۷تیر . کارخانه نسوز . دی ام تی و حدود ۷۰۰شرکت درشهرکهای صنعتی مبارکه .اشترجان . شاهین شهر و...خیلی به نفع اصفانه که کاشان نطنز اردستان نایین جدا بشه و دیگه بودجه ای از اصفهان براشون نرود.
Iran (Islamic Republic of)
داود
۲۱:۰۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
محمد آقا احتمالا خبر نداری شهرهایی مثل کاشان و آران و بیدگل هم شهر صنعتی هستند
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۳۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
شمال استان اصفهان بالای یک میلیون جمعیت دارد و علیرغم پتانسیل بسیار بالا ، خیلی محروم . اما این مطالبه گری وجود دارد و دیر یا زود نظام در این مورد باید تصمیم بگیرد و قطعاً این تصمیم به استان شدن شمال اصفهان منجر خواهد شد و انشاالله نارضایتی در شمال اصفهان کاهش خواهد یافت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
طبق قانون برای تشکیل استان جدید حداقل یک میلیون نفر جمعیت لازم هست نه چهارصد هزارتا

ثانیا جدا شدن اردستان و نایین از اصفهان توجیهی از لحاظ فاصله تا مرکز استان نخواهد داشت و این دو شهرستان به اصفهان نزدیکترند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
اگه میشه بروجرد رو از لرستان و ملایر و نهاوند رو هم از همدان جدا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
وروگرد را از خرم آباد جدا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
درصورت جدا شدن بروجرد و ازنا و درود ، و الیگودرز از لرستان کنونی دیگر لرستان برای باقیمانده اسم با مسمای نیست بلکه آنچه باقیمی می ماند قوم لک هستند و باید اسم لکستان را بر آن گذاشت نه لرستان
Iran (Islamic Republic of)
لکستان
۱۸:۲۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
ضرورت ایجاد استان لکستان و جلوگیری از خود بیگانگی قوم اصلی لک اولین قوم ایرانی
با عنایت به اینکه شهرهای لک نشین در چهار گوشه استانهای کنونی لرستان، ایلام ، کرمانشاه و همدان قرار دارند و همیشه مورد بی مهری مراکز استانها غیر همزبان خود بوده اند تبعیض های ناروا در حق آنها می شده لازم می نماید جهت برطرف شدن این .... حق این قوم اصیل محترم شمرده شود و از شهرهای لک نشین یک استان مستقل به نام لکستان تشکیل شود
تام هم پیوندهای قومی مستحکم تر گردد و هم زبانی محلی از بین نرو و تنوع فرهنگی که یکی از بهترین سرمایه های اصلی کشور است از خطر نابودی محافظت گردد
Iran (Islamic Republic of)
ج
۲۲:۲۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
آقا ما همین الانشم مشکل داریم زبان لکی کم کم داره تو سنین پایین کم رنگ میشه ولی شبکه استانی ما لری صحبت میکنند چون ما جزی لرستان شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
لک قومیست مستقل با زبانی مستقل باید استان جدا باشد تا از خطر از بین رفتن فرهنگ قدیمی ترین قوم ایرانی جلوگیری شود
لکی را پاس بداریم
سرمایه های فرهنگی کشور را مفت از دست ندهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
این تقسیمات جز اجهاف به مردم وسرگرمی نمایندگان سودی ندارد؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
اجحاف
Pakistan
ناشناس
۱۸:۰۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
همینطوری مسئولان توی این تعداد استان مونده وای به حال استان جدید
Pakistan
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
تعدد استانی هم مشکلات خودش رو داره اینها راه حل نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
آیا در اینصورت به شهرهای جنوبی استان گوشه نظری خواهد شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
خیر این طرح هیچ تغییری به وجود نخواهد آورد چون هیچ توجیه قابل قبولی نداره مسئولان کاشان هم فقط به فکر خود این شهرستان هستند نه شهرستانهای دیگر
Pakistan
ناشناس
۱۸:۰۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
هم 10 سال پیش واسه آب زاینده رود چنین نقشه ی رو کشید و آب رو برد یزد . خسارت پشت خسارت. بس کنید الان مشکلات اصلی کشور اینهاست ؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
آب یزد ربطی به زاینده رود نداره
از کوهرنگ گرفته می شود.تازه کمتر از 50 در صدش منتقل می شودبه گفته مسولان یزدی.
جهت اطلاععرض شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
ربطی به زاینده رود نداره و از کوهرنگ گرفته میشه ، کل زاینده رود از کوهرنگ گرفته میشه ، لابد به این حساب کل زاینده رود رو هم ببرن یزد با این منطق ، اصلا به زاینده رود ربطی نداره!

کرمان هم بیاد یه انشعاب از اون لوله انتقال آب زاینده رود به یزد بگیره ، ببره کرمان بعدم بگه ربطی به یزد نداره از زاینده رود و اصفهان گرفته میشه ببینم مسئولان استان یزد چه واکنشی نشون میدن؟

یزد هیچ حقابه ای از زاینده رود و کوهرنگ نداره و به زور استان یزد آب رو بردن به اون استان ، و بخش زیادی از همین آب انتقالی رو هم در صنایع یزد به مصرف میرسونن و حتی به مصرف شرب مردم نمیرسونن
Pakistan
ناشناس
۱۷:۵۹ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
این طرح ها رو بذارید واسه تهران . اصفهان رو رها کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
مگه ایران فقط تهرانه که همه طرح هابذارن واسه تهران
Pakistan
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
اصفهان نصف جهان بعد از تقسیم بندی میشه یک چهارم جهان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
اونی که به نصف جهان معروفه شهر اصفهانه نابغه نه استان اصفهان ، اصفهان نصف جهان خواهد ماند تو خیلی حرص نخور
Pakistan
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
شمال اصفهان یعنی خوروبیابانک ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
خوروبیابانک به اصفهان نزدیکتر است تا به کاشان و حضور این شهرستان در این طرح هیچ توجیهی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
خوروبیابانک به اصفهان نزدیکتر است تا کاشان و حضور این شهرستان در این لیست ، هیچ گونه توجیهی نداره کاشان چون جمعیتش خیلی کمتر از حداقل قانونی برای استان شدن هست میخواد زوری با اضافه شدن شهرستانهای دورتر ، جمعیتو بالا ببره که البته این اتفاق عملی نخواهد شد
Pakistan
ناشناس
۱۷:۵۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
قدیم ها وقتی یه محله ای خیلی خلافکار و معتاد و ... داشت برای اینکه محله رو یه جورایی پاکسازی کنن شهرداری یه طرح اتوبان و در مسیر طراحی می کرد و از وسط اون محله یه اتوبان رد می کرد اینطوری همه ساختارهایی که اون اطراف شکل گرفته بود از بین می رفت و بهتر کنترل میشد.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۴۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
اگر این اتفاق بیافتد ، استان اصفهان شمالی خیلی سریع یکی از قطب های اقتصادی کشور خواهد شد . نمیدانم پیرو چه سیاستی تا به حال شهرهای شمال اصفهان ، ضعیف و محروم نگه داشته شده است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
برای قطب اقتصادی شدن نیاز به این تقسیمات نیست
این فقط برای کشور هزینه ایجاد میکند و روستاها و شهرهای کوچکتر را ضعیف تر خواهد کرد و خالی از سکنه خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
قطب اقتصادی با کدوم آب؟ لابد انتقال آب از استانهای همجوار و تشدید اختلافات میان استانها

گفتی محروم بله واقعا از کاشان محرومتر نداریم! واقعا آخی!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
جدا بشه ک مثلا چی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
مرحله بعد هم اسمش میشه استان کاشان
Iran (Islamic Republic of)
علویجه
۰۲:۰۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
تازه به فکرشون رسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
شهرستانهای دیگر حتی به فرض اینکه این استان تشکیل بشه اجازه نخواهند داد اسمش کاشان باشه ، کاشان فقط همون شهرستان کاشان نه بیشتر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
شهرستان ما یکی از شهرستانهای بزرگ استان اصفهانه که از ۴۰سال پیش تا حالا هیچ تغییری نکرده فقط یکی دوتا خیابون عریض تر شده،نه فرهنگسرا،نه سینما،نه مرکز علمی و۰۰۰،من فکر میکنم به فکر تشکیل استان اصفهان جنوبی هم باشید بد نیستا!
Germany
ناشناس
۱۶:۳۳ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
آن کسانی که فکر میکنند با تفکیک استان اصفهان ، گرفتاریهای استان و شهرستان های این استان برطرف میشه، فقط و فقط در فکر تفرقه بیانداز کن هستند. اگر واقعا این کار، کار درستی است پس استان تهران برای تفکیک در اولویت میباشد، چرا که آنجا هم جمعیت بیشتر دارد و هم گرفتاری بیشتر. . سالیان سال است که این استان به همین گونه بوده و مشکلات هم همیشه هست. ببینید اشکال کارتان کجاست.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۱:۱۲ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
مگه تهران چقدردیگه مساحت داره بخواهد تقسیم شود اتفاقا تمام پول کشور خرج تهران میشه .بعدم بهترین کار انتقال پایتخت یا به روشی کاهش جمعیت هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
هیچ جا رو ندیدم که رو تقسیمات کشوری اینگونه واکنش نشون بدن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
ما چکار به ترکیه داریم
خودتان طرح بدهید که چگونه از این پراکنگی روستاها وشهرهای کوچک استفاده بهینه تری شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
در خراسان جنوبی باعث تضعیف بعضی شهرها شده و تقویت مرکز استان را در پی داشته و مسئولین استانی دیدی استانی نداشته و شهرستانی فکر میکنند و بیشتر به فکر مرکز استان هستند.
آخرین اخبار