دوره آموزشی آشنایی با نحوه پیشگیری از بروز و انتشار بیماری تب برفکی در روستای فراتان نهبندان برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان ضمن تأکید بر اهمیت بحث آموزش در پیشگیری از بیماری‌های مشترک گفت: در این دوره آموزشی دامداران روستای فراتان با نحوه پیشگیری، کنترل، درمان و مراقبت از دام‌های مبتلا به تب برفکی آشنا شدند.

وی افزود: با توجه به خسارت بیماری تب برفکی، دامداران باید هرچه سریعتر نسبت به واکسیناسیون دام‌های خود و همکاری با مأموران شبکه دامپزشکی اقدام کنند.

راه انجام با اشاره به نقش دامپزشکی در تأمین سلامت جامعه از تلاش برای ارتقای سطح سلامت جامعه و افزایش آگاهی عمومی افراد خبر داد و گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی نیز در همین راستا انجام می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان افزود: بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی و تهدید کننده جدی سرمایه دامی کشور است که به دلایل مختلفی از جمله کاهش تولید شیر، سقط جنین، کاهش وزن دام و هزینه درمان خسارات قابل توجهی را به صنعت دامداری و اقتصاد ملی وارد می‌کند.

وی در خصوص بیماری تب برفکی گفت: این بیماری بسیار واگیردار بوده و هرگونه تماس با دام، تجهیزات، وسایل و خوراک آلوده موجب گسترش بیماری می‌شود بنابراین بهترین راه پیشگیری از این بیماری رعایت اصول بهداشتی و اقدامات قرنطینه‌ای است.

انتهای پیام/غ

تب برفکی یک بیماری ویروسی و تهدید کننده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.