نماینده، ولی فقیه در استان وامام جمعه کرمانشاه گفت : برای رونق کشاورزی استان نیازمند همت مضاعف و مدیریت صحیح هستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،آیت الله مصطفی علما نماینده، ولی فقیه در استان وامام جمعه کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه استانی فقیر است که بالاترین رتبه بیکاری در کشور را دارد و این در حالیست که این استان پتانسیل بسیار بالایی در بخش کشاورزی دارد.

وی گفت : از مدیریت جدید این سازمان انتظار می‌رود با توجه به داشتن تخصص و اشراف در این حوزه، نهایت تلاش و همت خود را برای رونق کشاورزی استان بکار گیرد.

نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : بهترین راه برای مقابله با تحریم‌ها و تحقق اقتصاد مقاومتی توجه ویژه به بخش کشاورزی است و مقام معظم رهبری نیز تاکید ویژه‌ای بر توسعه کشاورزی دارند.

حاتمی اظهار داشت: استان کرمانشاه استانی ویژه و بی همتا در بخش‌های مختلف کشاورزی محسوب می‌شود، چرا که این استان دارای منابع آب فراوان سطحی و زیر سطحی قابل بهره برداری است.

وی با بیان اینکه کرمانشاه ۹۴۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که تنها ۲۰۰ هزار هکتار آن آبی است، گفت: مهمترین ویژگی این استان که می‌توان گفت: در جهان بی نظیر است این است که استان کرمانشاه یازده اقلیم را در خود جای داده و زمانی که محصولات سردسیری در این استان به بازار می‌آید، همزمان محصولات گرمسیری این استان نیز روانه بازار می‌شود.

وی گفت: در بحث نیروی انسانی نیز استان ظرفیت و پتانسیل بالایی دارد، به نحوی که ۱۰ هزار نفر فارغ التحصیل بخش کشاورزی بیکار در استان وجود دارد که باید برنامه‌های ویژه‌ای برای بکار گیری این همه استعداد در استان بکار گرفته شود.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم ایجاد شرکت‌های خدمات کشاورزی در همه ۵۴ دهستان استان است که با بکارگیری نیرو‌های تحصیل کرده در بخش کشاورزی علاوه بر ایجاد شغل برای این افراد می‌توانیم کشاورزی مدرن و پیشرفته را در استان توسعه دهیم.

وی گفت: این استان در تولید زعفران استعداد بسیار بالایی دارد، به نحویکه بنا بر آزمایشات انجام شده زعفران کرمانشاه از زعفران قائنات مرغوب‌تر است.

وی افزود: هم اکنون ۱۷۰ هکتار کشت زعفران در استان داریم در برنامه سه ساله سعی خواهیم کرد سطح زیر کشت زعفران را به دو هزار هکتار برسانیم و کرمانشاه را به قطب بزرگ زعفران تبدیل کنیم.

وی گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان امیدواریم با تعامل با بخش خصوصی بتوانیم تحولی در کشاورزی استان ایجاد کنیم .

 

 

انتهای پیام/د

استان کرمانشاه استانی فقیر است که بالاترین رتبه بیکاری در کشور را دارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.