دادگاه لاهه تاکید کرد کرد که به عنوان یک نهاد بی طرف به بررسی جنایات جنگی آمریکا در افغانستان ادامه می دهد.

 

علیرغم تهدید آمریکا، «دادگاه لاهه» جنایات جنگی این کشور در افغانستان را بررسی می کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دادگاه لاهه اعلام کرد که علیرغم تهدیدات آمریکا به طور مستقل پرونده جنایات جنگی نظامیان آمریکایی در افغانستان را بررسی خواهد کرد.

پیش از این، «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا تهدید کرده بود که اگر این نهاد به بررسی جنایات جنگی نظامیان آمریکایی در افغانستان ادامه دهد، برای اعضای این دادگاه روایدد صادر نخواهد کرد و یا روایدد آنها را باطل خواهد نمود.

آمریکا همچنین اعلام کرده است که در صورت پیگیری پرونده جنایات جنگی نظامیان این کشور در افغانستان، تحریم های مالی علیه دادگاه لاهه اعمال خواهد شد.

پس از این تهدید آمریکا، دادگاه لاهه تاکید کرد که به طور مستقل به کار خود ادامه خواهد داد و به عنوان نهاد قضایی بی طرف و مستقل به آنچه ماموریت دادگاه است می پردازد.

گفتنی است که وزارت خارجه سوئیس نیز ضمن ابراز تاسف درباره محدودیت روادید برای اعضای دادگاه لاهه و تهدید برای اعمال تحریم های بیشتر علیه این نهاد در بیانیه ای اعلام کرد: دادگاه لاهه مستقل است و بنابراین نباید هدف تحریم های سیاسی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار