سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل از وزش باد‌های جنوبی و شدید با سرعت لحظه‌ای ۹۰ کیلومتر بر ساعت در مناطق مرکزی اردبیل و گرمی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیاوش محمدی، سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل افزود: سرعت وزش باد در اکثر مناطق استان بین ۶۰ تا ۸۴ کیلومتر بر ساعت بوده و در این مدت به صورت لحظه‌ای با افزایش سرعت تندباد نیز مواجه خواهیم بود.

وی از بارش باران به صورت رگبار در روز یکشنبه خبر داد و افزود: با ورود این سامانه بارش باران در کلیه مناطق استان محتمل خواهد بود.

سرپرست هواشناسی استان ادامه داد: با ورود سامانه بارشی و سرد دمای هوا بین هشت تا ۱۰ درجه کاهش یافته و از روز دوشنبه دمای استان در برخی از مناطق خلخال، کوثر، سرعین، نیر، نمین و فرودگاه اردبیل به زیر صفر درجه نیز خواهد رسید.

محمدی افزود: در پی کاهش محسوس دما بارش برف در مناطقی از سرعین، مشگین‌شهر، نیر، نمین و اردبیل پیش بینی می‌شود.

وی از بارش قابل ملاحظه برف در ارتفاعات سبلان و کوه‌های باغرو خبر داد و یادآور شد: کاهش دید و مه آلود شدن جاده‌های مواصلاتی از جمله گردنه‌های اسالم، صائین، حیران و لنگان محتمل خواهد بود.

سرپرست هواشناسی استان از خروج سامانه بارشی از روز سه شنبه خبر داد و افزود: با گذر این سامانه ناپایدار مجدداً دمای هوا با افزایش نسبی همراه خواهد شد.

انتهای پیام/ع

وزش تند باد در اردبیل

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.