مدیر پایگاه تاریخی تاق بستان گفت : با اقدامات عمرانی و زیباسازی انجام شده، گردشگران نوروز تاق بستان را متفاوت از سال‌های گذشته خواهند دید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،نازنین باباخانی مدیر پایگاه تاریخی تاق بستان با اشاره به آغاز برخی اقدامات عمرانی در مجموعه تاریخی تاق بستان از ماه‌های گذشته، گفت : احداث ساختمان ورودی مجموعه شامل بخش‌هایی همچون غرفه فروش الکترونیکی بلیت، سالن معرفی، سالن نمایش، غرفه سوغات و... است که برای ایام عید راه اندازی خواهد شد.

وی گفت : همچنین برای ورود به این مجموعه ارزشمند تاریخی یک سردر زیبا و شایسته طراحی و نصب کرده ایم تا ورودی فاخری داشته باشد.

مدیرپایگاه تاریخی تاق بستان در ادامه بااشاره به تملک چند باب مغازه دنده کبابی در پایین دست محوطه تاریخی تاق بستان طی چند سال گذشته، گفت: پس از تخریب این مغازه ها، زمین آن را مسطح و فضا سازی کرده ایم که این مسئله باعث گستردگی محوطه مجموعه شده است.

وی یادآورشد: امسال با ایجاد چند برکه و پل، سراب تاق بستان را به رودخانه چم بشیر وصل کرده ایم که زیبایی بسیاری به همراه داشته است.

باباخانی در خصوص برنامه‌های نوروزی که در این مجموعه برگزار خواهد شد هم اعلام کرد: امسال نیز به مانند چندسال اخیر اجرای نوروزگاه را در تاق بستان خواهیم داشت تا با برنامه‌هایی شاد و مفرح، نوروزی ماندگار را برای گردشگران رقم بزند.

وی اضافه کرد: همچنین غرفه‌ای را به نام غرفه عکاسی در مجموعه راه اندازی کرده ایم که در آن گردشگران با پوشیدن لباس‌های محلی مردم کرمانشاه می‌توانند در کنار بنای تاریخی تاق بستان عکس یادگاری داشته باشند.

این مسئول در ادامه بااشاره به بازدید ۴۵۰ هزار گردشگر طی سالجاری از مجموعه تاریخی تاق بستان، یادآور شد: پیش بینی می‌کنیم نوروز ۹۸ میزبان گردشگران بیشتری در این مجموعه تاریخی باشیم.

 

 

انتهای پیام/د

راه اندازی احداث ساختمان ورودی مجموعه طاق بستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.