رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سالانه ۱۷۸ هزار و ۶۳۳ تن گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ، شیر و عسل در این استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

۱۷۸ هزار و ۶۳۳ تن فرآورده دامی در سیستان وبلوچستان تولید می‌شود به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مجتبی پیری  اظهار داشت: از مجموع تولیدات دامی سیستان و بلوچستان ۴۲ هزار و ۲۰۸ تن آن به گوشت قرمز اختصاص دارد.

وی گفت: همچنین سالانه ۲۵ هزار و ۳۷۱ تن گوشت مرغ و چهار هزار و ۶۴۰ تن تخم مرغ در سیستان و بلوچستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان تولید ۱۰۶ هزار و ۳۶۶ تن شیر و ۴۸ تن عسل را از دیگر ظرفیت‌های فرآورده‌های دامی این استان برشمرد.

وی تاکید کرد: سیستان و بلوچستان با داشتن ظرفیت‌ها و پتاسیل‌های بسیار بالا در حوزه کشاورزی و زیربخش‌های مهم آن و اقلیم بسیار مناسب تولید محصولات زراعی در فصل زمستان، میوه‌های گرمسیری و سردسیری و محصولات متنوع دامی و شیلات در آب‌های ساحلی و فراساحلی و منابع آبی داخلی با پرورش ماهیان گرمابی و سردآبی و دیگر زمینه‌ها می‌تواند تامین کننده نیاز بازار داخل و صادرات به دیگر کشور‌ها باشد.

پیری گفت: ۱۷۰ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت بوده و بیش از ۷۰ درصد معیشت مردم استان وابسته به بخش کشاورزی است.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان سالانه توانایی تولید ۹۰ هزار تن گوشت کشور را دارد.

تولید فرآوردهای دامی در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار