مدیرکل راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۸۲۱ تن کالا در ۱۱ ماه امسال از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در این استان جابجا شده است.

 ۲ میلیون تن کالا از پایانه‌های میلک و میرجاوه جابجا شده استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی خانقائی اظهار داشت: پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه از جایگاه ویژه‌ای در صادرات و واردات، ترانزیت کالا و نیز تردد مسافر برخوردارند به طوریکه مجموع ترانزیت انجام شده این پایانه‌های مرزی در این مدت ۶۱۵ هزار و ۴۱۵ تن بوده که سهم پایانه مرزی میلک ۳۷۷ هزار و ۵۵۰ تن و سهم پایانه مرزی میرجاوه ۲۳۷ هزار و ۸۶۵ تن است.

وی ادامه داد: واردات کالا به کشور از طریق پایانه مرزی میرجاوه ۱۱۹ هزار و ۷۳۰ تن بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل و جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: همچنین در زمینه صادرات در همین مدت ۹۴۵ هزار و ۳۷۵ تن کالا به کشور افغانستان از طریق پایانه مرزی میلک و ۶۱۸ هزار و ۳۰۱ تن کالا به کشور پاکستان از طریق پایانه مرزی میرجاوه صادر شده است.

وی با بیان اینکه سهم تردد مسافر از پایانه مرزی میلک ۳۱۹ هزار و ۹۰۴ نفر و پایانه مرزی میرجاوه ۲۹۵ هزار و ۶۹۶ نفر بوده است بیان کرد: در مجموع ۶۱۵ هزار و ۶۰۰ نفر مسافر در این مدت از این ۲ پایانه تردد کردند که رشد پنج درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

خانقائی با بیان اهمیت بندر اقیانوسی چابهار گفت: حجم ترانزیت ورودی به بندر چابهار که از طریق مرز میلک خارج شده ۴۲ هزار و ۳۳۳ تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با ۵۷ هزار و ۸۹۲ تن کاهش ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: جابجایی کالا در این مدت در پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه توسط ۹۴ هزار و ۵۳۲ دستگاه کامیون انجام شده که ۵۲ هزار ۸۳۸ دستگاه آن مربوط به پایانه مرزی میلک و ۴۱ هزار و ۶۹۴ دستگاه مربوط به پایانه مرزی میرجاوه است.

انتهای پیام/گ

جابجایی کالا از پایانه‌های میلک و میرجاوه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار