عمو رسولی گفت:قم در شاهراه ارتباطی کشور قرار دارد و به دنبال ایجاد نمایشگاه دائمی سنگ کشور در قم هستیم که نیازمند اهتمام مدیران ملی و استانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،صابر عمو رسولی رئیس خانه معدن استان قم با اشاره به وضعیت بخش معدن استان قم گفت: این استان با وجود مساحت کوچک، ذخایر معدنی قابل توجهی دارد، به عنوان مثال معدن منگنز قم در خاورمیانه بی نظیر است، این استان از ذخایر آهن و طلا در معادن خود برخوردار است.

رئیس خانه معدن استان قم اضافه کرد: باید پهنه‌های معدنی آزاد شوند و راه برای سرمایه‌گذاران در این بخش کوتاه شود، به دلیل این که اکتشاف معادن جدیدی نداریم، در زمینه استخراج معادن نیز دچار رکود شدیم.

وی ادامه داد: به مساله اکتشاف معدن در کشور بی توجهی شده است، انتظار داریم که وزیر صنعت، معدن و تجارت نسبت به این مساله توجه کند تا شاهد وضعیت اکتشافات بیشتری در بخش معدن باشیم.

عمو رسولی با اشاره به مشکلات معدن داران استان قم عنوان کرد: مستهلک شدن ماشین آلات ازجمله مشکلات این معدن داران است.

وی استان قم را از جمله قطب‌های سنگ‌های ساختمانی دانست و یادآورشد: این استان در شاهراه ارتباطی کشور قرار دارد و به دنبال ایجاد نمایشگاه دائمی سنگ کشور در قم هستیم که نیازمند اهتمام مدیران ملی و استانی است.

انتهای پیام/ح

نمایشگاه دائمی سنگ کشور در قم راه اندازی شود

برچسب ها: معدن ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار