دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

مشکلات معیشتی ما را شرمنده معلمان کرده است/ آموزش و پرورش باید تقاضا محور شود

نوید ادهم با اشاره به نقش موثر معلم در تحقق سند تحول گفت:‌ به دلیل مشکلات معیشتی شرمنده معلمان هستیم.

مشکلات معیشتی ما را شرمنده معلمان کرده است/ آموزش و پرورش باید تقاضا محور شودبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی نوید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی پرسشگر با موضوع چالش‌های تحقق اهداف پرورشی در سند تحول بنیادین اظهار کرد: سند تحول بنیادین به منظور تحول در باور‌ها مفاهیم و ارزش‌هاست که اگر این اهداف محقق نشود آموزش و پرورش و تحول میسر نیست و امروزه می‌بینیم که آموزش بیش از پرورش در سیاست‌گذاری‌ها نقش دارد.

وی ادامه داد: تعلیم و تربیت در کشور سابقه‌ای چندین هزار ساله دارد اما پیش از این آموزش و پرورش ما به صورت ترجمه‌ای وارد کشور شد و با تحول در آن سعی داریم تا تغییر نگاه را به وجود آوریم که بر این اساس سند تحول مورد توجه قرار گرفته است.

نوید ادهم تصریح کرد: تربیت در سند تحول بنیادین مورد توجه ویژه‌ای است و بر اساس این سند نظام آموزشی باید به یک نهاد فرهنگی تربیتی تبدیل شود تا تعادل و توازن در آن وجود داشته باشد البته این تربیت باید آگاهانه رخ دهد.

تربیت اجبار پذیر نیست

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: دانش‌آموز باید خود وارد عرصه‌های فرهنگی شود و اجباری در کار برای تحقق اهداف پرورشی نباشد.

وی با اشاره به اینکه امروزه آموزش و پرورش ما عرضه محور است، تصریح کرد: آموزش و پرورش باید تقاضا محور شود و این تغییر رویکرد را جدی بگیریم هر چند که مقاومت‌هایی در برابر آن وجود دارد.

نوید ابهم بیان کرد:‌سند تحول بنیادین سندی مادر برای تحول آفرینی است که به حل مشکلات آموزش و پرورش کمک می‌کند اما این موضوع نیازمند الزاماتی است که مهم‌ترین عامل آن معلم است و باید به حل مشکلات معلمان کمک کنیم.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: شرمنده معلمان هستیم که با مشکلات معیشتی مواجه‌اند البته از مجلس سپاسگزاریم که اعتبارات لازم برای حقوق معلمان و عمرانی مدارس را افزایش داده است.

وی به اجرای طرح بوم در مدارس اشاره کرد و گفت:‌ برای اجرای هر چه بهتر این طرح باید به دور از فشارها و بخشنامه فعالیت مدارس دنبال شود و مدیر باید آزادانه برای این طرح برنامه‌ریزی کند.

همراهی مجلس دهم با آموزش و پرورش در بودجه ۹۸

در ادامه قاسم احمدی لاشکی نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس درباره حل مشکلات معیشتی معلمان اظهار کرد: مجلس به آموزش و پرورش نگاه ویژه‌ای داشته است و بر این اساس در بودجه ۹۸ اعتبارات خوبی را برای این وزارتخانه در نظر گرفتیم از جمله اخذ مالیات از آستان قدس رضوی و شرکت‌های وابسته به نیرو‌های مسلح همچنین اجازه چاپ اوراق مشارکت در حوزه نوسازی از جمله این اقدامات است.

لاشکی با بیان اینکه در حوزه نوسازی اعتبارات خوبی برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: علاوه بر این موضوع باید به معیشت معلمان هم توجه کنیم و مواردی از جمله رتبه‌بندی فرهنگیان هم مورد توجه قرار گیرد چرا این طرح هم تا حدی به معیشت معلمان کمک می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
جلوی اختلاس ها را بگیرید.
-
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
مگر معلمان در بودجه دیده میشوند