رئیس ستاد اعتکاف قم گفت:۲۲ مسجد قم آماده برگزاری آیین اعتکاف با بیش از ۳۰۰ برنامه متنوع فرهنگی و معرفت افزایی است.

آیین اعتکاف در ۲۲ مسجد قم برگزار می گردد به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا تکیه‌ای ،رئیس ستاد اعتکاف قم در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس، با اشاره به جایگاه اعتکاف در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: در این بیانیه، تابلوی اخلاق و معنویت با اعتکاف تعریف شد، چراکه اعتکاف سنت الهی محمدی (ص)، خلوت گزینی برای تحول اخلاقی، توقف در خانه دوست و ام العبادات است.

وی ادامه داد: ۲۲ مسجد در این شهر آماده برگزاری آیین اعتکاف است که در این مساجد بیش از ۳۰۰ برنامه متنوع فرهنگی و معرفت افزایی پیش بینی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین تکیه‌ای گفت: با تبدیل پنج هزار مترمربع از مصلای قدس قم به عنوان مسجد جمعه، ۲ هزار تن به ظرفیت پذیرش اعتکاف در بخش برادران استان افزوده شد.


وی با بیان اینکه اعتکاف عبادتی ترکیبی از دعا، ذکر، روزه، نماز، موعظه و ترک گناهان است گفت: اعتکاف به دلیل فراگیری در نظام جمهوری اسلامی به یکی از سنت‌های بسیار تاثیرگذار در جامعه تبدیل شده است.

رئیس ستاد اعتکاف قم با تاکید بر اینکه در پنج هزار و ۵۰۰ مسجد در سراسر کشور اعتکاف برگزار می‌شود گفت: ۸۰۰ هزار تن در برخی سال‌ها در این آیین حضور داشتند که بخش مهمی از این معتکفان را جوانان تشکیل می‌دهند.


حجت الاسلام والمسلمین تکیه‌ای با بیان اینکه پیش از انقلاب اعتکاف محدود به برخی روحانیان در قم بود افزود: پس از انقلاب اسلامی، اعتکاف به عنوان عبادتی ارزشمند و جامع تمامیت جامعه را در بر گرفت و به حرکتی جریان ساز در کشور تبدیل شد.


وی، آینده را از آن جوانان دانست و اظهار داشت: جوانان باید در آینده از انقلاب اسلامی حفاظت کرده و به آرمان بزرگ انقلاب که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی حضرت مهدی (عج) است کمک کنند.


رئیس ستاد اعتکاف قم ، اعتکاف را زمینه ساز آمادگی روحی برای ظهور دانست و ادامه داد: پس از انقلاب اسلامی به برکت رویکرد دینی، ستاد اعتکاف در کشور ایجاد شد و دستاورد‌های معنوی بسیاری در جامعه داشته است.


 حجت الاسلام والمسلمین تکیه‌ای با تاکید بر اینکه اعتکاف همواره مورد تایید و حمایت مراجع تقلید بوده است، اظهار داشت: بسیاری از بلا‌های کشور با دعای خالصانه معتکفان برطرف شده است.


رئیس ستاد اعتکاف قم ، معرفت افزایی را مهمترین شاخصه برنامه‌های اعتکاف دانست و ادامه داد: ترویج و حمایت رهبر معظم انقلاب، مراجع محترم تقلید و ائمه جمعه سراسر کشور از اعتکاف موجب شد تا این آیین از مرز‌های ایران اسلامی خارج شود و در ۶۹ کشور برگزار شد.


ایام البیض ماه رجب، روز‌های سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه است که اعتکاف مورد توجه سالکان طریقت و اصحاب معرفت بوده است.

انتهای پیام/ش

مراسم معنوی اعتکاف در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار