مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: با تکیه بر نیروی انسانی توانمند داخلی توانستیم کار‌های بزرگی در حوزه‌های تخصصی نفت انجام دهیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عباس اسدروز در آیین تکریم و معرفی مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران افزود: در بحث‌های اندازه گیری و خطوط جریانی کار‌های بسیار مناسبی در این شرکت صورت گرفته و توانسته‌ایم به خودکفایی برسیم.

وی ادامه داد: توجه به نیروی انسانی به یکی از استراتژی‌های اصلی شرکت پایانه‌های نفتی ایران بدل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران بیان کرد: برای تأمین، بهسازی و نوسازی نفت به عنوان سرمایه‌ای ملی که به رسم امانت به ما تحویل داده شده است باید راهبرد و برنامه ریزی مدون داشته باشیم.

اسدروز، خارگ را مرکز ثقل صنایع مهم و حیاتی کشور عنوان کرد و گفت: پایانه نفتی خارگ مهمترین بخش اقتصاد کشور است که به اقتصاد جهانی پیوند می‌خورد.

وی مأموریت اصلی شرکت پایانه‌های نفتی را کمک به تداوم پایدار تولید نفت و گاز کشور از طریق فرایند‌های عملیات دریافت، ذخیره سازی، امتزاج، اندازه گیری و سنجش کمی و کیفی، عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های نفتکش و همچنین تکمیل و ارتقای زنجیره ارزش نفت و گاز کشور و ایفای نقش شایسته در پایداری و انعطاف پذیری بهینه زنجیره تأمین انرژی ملی، منطقه‌ای و بین المللی دانست.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تاکید کرد: خارگ در مقیاس ملی در نظر گرفته می‌شود و این جزیره از لحاظ زیر ساختی نسبت به گذشته پیشرفت داشته است.

فرماندار شهرستان بوشهر نیز گفت: شرکت‌های نفتی مستقر در جزیره خارگ اقدمات مناسبی در حوزه محیط پیرامونی خود به سرانجام رسانده‌اند و ارتباط صمیمی و دوستانه بین اهالی این جزیره  و مجموعه وزارت نفت برقرار است.

عباس جمشیدی افزود: دشمن با همه ابزارش به جنگ اقتصادی با ما آمده، ولی با صبر و تدبیر به طور حتم آینده‌ای روشن در انتظار ما است، ولی امروز سخت نیاز داریم که دست به دست هم بدهیم و این هم‌افزایی را در عمل به یکدیگر نشان دهیم.

وی استفاده از تجربه هشت سال دفاع مقدس را مدلی بسیار مناسب برای گذر از شرایط فعلی عنوان و بیان کرد: نباید ناامیدی به مردم القا شود، ما توانمندی‌های بیشتری داریم و توقع داریم به مردم امید دهیم.

مدیرعامل پیشین شرکت پایانه‌های نفتی ایران هم گفت: تدوین نقشه‌های راهبردی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه ذخیره سازی و صادرات نفت باید نقشه راه این شرکت عملیاتی قرار گیرد.

سید پیروز موسوی افزود: دو دهه در جزیره خارگ زندگی کردم، مردمانی مهربان دارد که در مواجهه با مشکلات صبور هستند و همیشه باید نگاه مدیران در جزیره فراجناحی باشد.

وی ادامه داد: ما دو بحران اساسی در دو سال اخیر داشتیم، مردم شریف و ایثارگر خارگ اولین کسانی بودند که در این بحران کنار پایانه نفتی خارگ بودند، صنعت نفت اگر موفق است، باید این موفقیت را در خارگ ببینیم و این موفقیت خارج از همدلی و همزبانی نفت با مردم نیست.

موسوی، بزرگترین مشکل خارگ را تردد عنوان کرد و افزود: این مشکل یکی از مشکلات دیرین جزیره خارگ است که امیدواریم با تلاش مدیریت جدید حل شود.

وی که اکنون مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس است، یادآور شد: اصحاب رسانه خارگ کمک کردند که مسئولان جزیره به خود باوری و خود اتکایی برسند، اصحاب رسانه خارگ ثابت کردند که مسئولان جزیره خارگ تنها نیستند.

بخشدار ویژه خارگ هم گفت: شرکت پایانه‌های نفتی ایران یکی از شرکت مهم در حوزه صادرات و ذخیره سازی نفت خام کشور است و دارای حوزه وسیع مأموریت‌های مختلف سازمانی است و تمرکز فعالیت‌هایش در جزیره مقاوم خارگ است.

محمود رضایی افزود: وزارت نفت در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی اقدامات مناسب زیر ساختی در حوزه‌های مختلف عمران شهری انجام داده است و خواست ما از همه مسئولان در جزیره خارگ این است که فراجناحی کار کنند و هدف، خدمت به مردم باشد.

انتهای پیام/ک

خارگ مرکز ثقل صنایع مهم و حیاتی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.