مجری برنامه‌های قرآنی صداوسیما گفت: آمریکا، اسرائیل و حامیانشان، دشمنان ما هستند و خداوند در قرآن کریم فرموده که به دنبال مذاکره بی خاصیت با دشمنان اسلام نباشید.

عباس سلیمی مجری برنامه‌های قرآنی در صداوسیما و یکی از کارشناسان و قاریان قرآن کریم در ویژه برنامه جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور که عصر امروز به میزبانی رادیو قرآن و با موضوع نقش قرآن در دوران دفاع مقدس در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد،در گفتگوبا خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،با اشاره به اینکه شهدا در طول دوران دفاع مقدس، با رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌ها خود باعث بیرون راندن دشمن از خاک کشورمان شدند، گفت: شهدا در طول دفاع مقدس حتی نگذاشتند که یک وجب از خاک این کشور در تجاوز دشمن باقی بماند و باید به شرف و غیرت این شهدا، درود فرستاد چرا که با دستان خالی و تا آخرین نفس جنگیدند.

وی ادامه داد: هرگز فراموش نمی‌کنم حرف یک مادر شهید را که در خصوص فرزند شهیدش می‌گفت، من روز اول که خداوند این شهید را به من هدیه داد، سه کیلو و ۳۰۰ گرم وزن داشت و وقتی که در جبهه به شهادت رسید و پیکرش را بعد از تفحص به ما تحویل دادند، همان وزن را داشت و افتخار می‌کنم که فرزندم را تقدیم به اسلام و قرآن کریم نموده ام.

مجری برنامه‌های قرآنی صداوسیما با بیان اینکه کم رنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه نشان دهنده غفلت و خطاست، افزود: یقینا خون شهدا باعث امنیت و اقتدار کشورمان شده است و اگر می‌بینیم که کشورمان در بی امن‌ترین منطقه جهان، دارای ثبات و امنیت است به خاطر خون پاک شهداست.

سلیمی با بیان اینکه بی دینی در کشور باعث ناامنی می‌شود، گفت: پیام شهدا این است که اگر می‌خواهیم در کشورمان امنیت پایدار باقی بماند، باید از ارزش‌های دینی و اسلامی دفاع کنیم و دومین پیام شهدا، همدلی و یکپارچگی است و یقینا قویترین سلاح ملت ما در برابر دشمن، وحدت ملی است.

وی افزود: سومین پیام شهدا، آمادگی و هوشیاری در برابر دشمنان است؛ دشمنانی که ادعا داشتند که انقلاب اسلامی هرگز ۴۰ سالگی خود را نخواهد دید و دیدیم که به برکت خون شهدا، روز‌های دهه پنجم را با اقتدار آغاز کرده ایم و در تمام زمینه‌ها باید در مسیر ارتقا و تکامل پیش برویم.

مجری برنامه‌های قرآنی صداوسیماگفت: چهارمین پیام شهدا، دشمن شناسی و دشمن ستیزی است و قرآن کریم نیز توصیه‌های بی شماری به مسلمانان در جهت معرفی دشمنان نموده است و در حال حاضر، امریکا و اسرائیل و کسانی که در مسیر آنان حرکت می‌کنند، دشمنان ما هستند و خداوند در قرآن کریم فرموده است که به دنبال مذاکره بی خاصیت با دشمن نباشید.

سلیمی افزود: پنجمین پیام شهدا به ما ولایتمداری است و یقینا پیروی از خط امام (ره) و امام خامنه‌ای باعث می‌شود که در مواقع بحرانی، بهترین مسیر را انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه شهدا سه پیام را به مسئولان کشورمان داشته اند، گفت: پیام شهدا به مسئولان، امانتداری و خدمت به مردم و صیانت از بیت المال است و مردم از وجود اختلاس‌هایی که در کشور وجود دارد، ناراضی اند و نیاز است که مسئولان خدمت صادقانه به مردم داشته باشند چرا که این کشور در طول دوران دفاع مقدس، بیش از ۲۲۰ هزار شهید، ۵۰۰ هزار شهید و ۴۸ هزار آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/ د

برگزاری ویژه برنامه جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور

برچسب ها: جشنواره ، راهیان نور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.