رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان گفت: با تلاش‌های وسیع و هماهنگ، در نوروز ۱۳۹۸، نمای جدیدی از موزه آبادان را شاهد خواهیم بود.

جمال عامری‎نسب رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان امروز در گفتگوباخبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،از آماده‎سازی موزه تاریخی آبادان برای ایام نوروز خبر داد و گفت: این موزه دارای ۶۳۰ اثر تاریخی از دوره باستان است که بیشتر اکتشافات باستانی و تاریخی شوش و چغازنبیل را شامل می‎شود.

وی ادامه داد: موزه آبادان با تخصیص ۱۴۰ میلیون تومان از محل اعتبارات استانی درحال مرمت و آماده‎سازی برای ایام نوروز است و بیش از ۹۰ درصد از کار نیز به اتمام رسیده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آیادان افزود: ما در حال ایجاد تغییراتی از قبیل: رنگ‎آمیزی دیوار اتاقک‎ها، ترمیم کف‎پوش حیاط، جدول گذاری اطراف کف‎پوش‎ها، نورپردازی فضای موزه و بهسازی آبدارخانه موزه هستیم؛ ضمن اینکه فضای سبز این موزه هم درحال ساماندهی شدن است.

عامری نسب با بیان این‎که موزه آبادان با کمک و همکاری سازمان منطقه آزاد اروند تجهیز و درحال راه‎اندازی است گفت: این موزه از ۲۸ اسفندماه ۹۷ پذبرای هموطنان و مهمانان نوروزی خواهد بود.

وی افزود: موزه آبادان یکی از موزه‌های قدیمی ایران است که در سال ۱۳۳۸ با مجموعه آثاری از دوره ما قبل تاریخی، تاریخی و آثاری از دوره‌های متأخر تا دوره قاجاریه و نیز آثاری از هنرمندان کارگاه‌های هنر‌های سنتی افتتاح شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی آبادان گفت: موزه آبادان در محله بوآرده شمالی در ضلع جنوب غربی دانشکده نفت آبادان و با وسعت تقریبی ۱۸۰۰ مترمربع توسط علی هانیبال و با همکاری شرکت نفت آبادان تأسیس شد و در سال ۱۳۴۰ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

عامری نسب با اشاره به ساختمان موزه که با الهام از معماری سنتی ایران شکل گرفته افزود: این ساختمان دارای گنبدی به ارتفاع ۲۲/۵ متر است که متأثر از گنبد مقبره دانیال نبی شوش است.

انتهای پیام/ د

آماده‎سازی موزه تاریخی آبادان برای ایام نوروز

برچسب ها: موزه ، صنایع دستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.