شهردار آبادان گفت: در حال حاضر و در مجموع ۶۰ درصد مساحت و منظر شهری آبادان درگیر بافت فرسوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،حسین حمیدپور شهردار آبادان پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که در سازمان منطقه آزاد برگزار شد، گفت: مردم و شهروندان از ما حداقل مطالبات شهروندی را درخواست می‌کنند و این زیبنده شهری همچون آبادان نیست.

وی افزود: در مراجعه‌های مردمی و بازدیدهایی که از سطح مناطق مختلف شهری داریم عمده درخواست‌های شهروندان، ابتدایی و در حد بهبود وضعیت فاضلاب و معابر است.

شهردار آبادان گفت: مطالبات مردم از ما حداقلی است و متأسفانه باید اذعان کرد بکه پس از گذشت ۳۰ سال از دوران بازسازی هنوز کمترین خواسته‌های مردم تحقق نیافته است.

حمیدپور افزود: ۲۰ درصد مساحت شهری و ۴۰ درصد منظر عمومی شهر آبادان شامل بافت فرسوده است و این شهرستان از این نظر در رده سوم استان قرار دارد است.

وی با بیان اینکه آسفالت‌های نامطلوب، شبکه‌های آب و فاضلاب، ساخت و سازهای بی نظم، نما و منظر شهری را تحت تأثیر خود قرار داده و زیبنده آبادان نیست، گفت: پارسال با کمک اداره کل راه و شهرسازی استان، برآوردهایی صورت گرفت و اعتباری به مبلغ ۷ میلیارد تومان برای احیای بافت فرسوده در سال ۹۸ اختصاص داده شد اما این عدد نمی‌تواند مشکل بافت فرسوده آبادان را برطرف کند.

شهردار آبادان افزود: قیمت تمام شده تأمین مصالح در آبادان بسیار بالاتر از مرکز کشور است و این موضوع هزینه‌های اجرای عملیات بازآفرینی را بیشتر می‌کند لذا ضروری است تا در تخصیص منابع مالی به آبادان و خرمشهر نگاه ویژه‌تری شود.

حمیدپورادامه داد: ۱۱ محله هدف به عنوان بافت فرسوده شناسایی شده که همگی در حاشیه شهر آبادان هستند و ۶۰ هزار نفر در این محلات زندگی می‌کنند که با مشکلات زیادی مواجه اند.

وی گفت: در حال حاضر برای ارائه خدمات اورژانسی در بافت‌های فرسوده با مشکلات زیادی مواجه هستیم، اگر اعتبارات تخصیص یافته تأمین شود بنا داریم در سال ۹۸، عملیات بازآفرینی را در چهار محله هدف آغاز کنیم.

انتهای پیام/ د

فرسودگی منظر شهری آبادان

برچسب ها: بافت فرسوده ، فاضلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.