چین روز پنجشنبه گزارشی را با عنوان «آمار حقوق بشر در آمریکا در سال ۲۰۱۸» منتشر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شین‌هوا، چین روز پنجشنبه با انتشار گزارشی درباره وضع حقوق بشر در آمریکا در سال ۲۰۱۸ به جنبه‌های مختلف تضعیف و نقض حقوق بشر در این کشور پرداخته است.

انتخابات آمریکا به بازی با پول کثیف تبدیل شده است

چین در این گزارش اعلام کرد انتخابات میان دوره‌ای سال گذشته در آمریکا هزینه مالی هنگفتی بر جای گذارده و در مجموع انتخابات در این کشور به بازی با پول کثیف و فساد تبدیل شده است.

در گزارش سال ۲۰۱۸ وضع حقوق بشر آمریکا که امروز توسط دفتر اطلاع رسانی شورای دولتی چین منتشر شد، با اشاره به این مطلب تاکید شده است انتخابات میان دوره‌ای روز هشت نوامبر سال ۲۰۱۸ در آمریکا به گواه آمار و ارقام تاکنون گرانترین و پر هزینه‌ترین انتخابات در تاریخ این کشور بوده است. هزینه نهایی انتخابات میان دوره‌ای سال گذشته بالغ بر ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود که در مقایسه با انتخابات سال ۲۰۱۴ حدود ۳۵ درصد افزایش بار مالی را نشان می‌دهد.

در این گزارش با اشاره به کمک‌های مالی و پول سیاهی که در سراسر انتخابات جریان داشته آمده است اعلام وزارت خزانه داری آمریکا در روز ۲۱ ژوییه سال ۲۰۱۸ مبنی بر اینکه اغلب سازمان‌های غیرانتفاعی دیگر ملزم به ارائه گزارش درباره کمک‌های مالی به ستاد‌های تبلیغاتی انتخابات نیستند موجب شده است انتخابات در آمریکا از شفافیت کمتری برخوردار باشد.

فساد انتخاباتی در آمریکا شدیدتر شده و دولت آمریکا در واقع به سخنگوی اقشار ثروتمند و پردرآمد این کشور تبدیل شده است.

در این گزارش تصریح شده است به طور پیوسته گزارش‌هایی درباره رسوایی فساد سیاستمداران آمریکایی منتشر می‌شود چنانچه در روز ۸ دسامبر سال ۲۰۱۸ روزنامه میامی هرالد گزارش داد اسکات مادوکس ،شهردار سابق تالاهاسی با ۴۴ مورد اتهام در رابطه با فساد مالی شامل رشوه خواری، اخاذی، اختلاس و جعل مدارک روبروست.

در گزارش چین درباره وضع حقوق بشر آمریکا همچنین تاکید شده است افکار عمومی آمریکا در قبال سیاستمداران این کشور نگرشی منفی دارند.

نتایج تحقیقات مرکز افکارسنجی پیو درباره دموکراسی و نظام سیاسی آمریکا که روز ۲۶ آوریل سال ۲۰۱۸ منتشر شد، نشان می‌دهد ۵۳ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته اند در آمریکا حقوق و آزادی‌های همه اقشار مردم رعایت نمی‌شود.

انتقاد از سیاست‌های مهاجرتی آمریکا

چین در بخش دیگری از گزارش نقض حقوق بشر در آمریکا در سال ۲۰۱۸، از سیاست‌های غیرانسانی آمریکا در خصوص مهاجران که منجر به وقوع فجایع مداوم برای مهاجران در این کشور شده است، انتقاد کرد.

این گزارش را دفتر اطلاعات شورای دولتی چین منتشر کرد.

در این گزارش با اشاره به اقدامات دولت آمریکا در بدرفتاری و خشونت علیه مهاجران، آمده است، سیاست‌های غیرانسانی آمریکا در مورد مهاجران موجب جدایی اجباری کودکان مهاجر از والدینشان شده است.

در این گزارش همچنین آمده است زنان و کودکانی که به دنبال سرپناه و پناهندگی هستند از بدرفتاری‌ها و آزار و اذیت جنسی رنج می‌برند و حوادث مرگبار برای کودکان در این کشور وحشتناک است.

چین در این گزارش اعلام کرد: "همه این اقدامات آمریکا موجب محکومیت‌های شدید سازمان ملل و جامعه بین المللی شده است. "

کودکان در آمریکا با مشکلات امنیتی نگران کننده‌ای روبرو هستند

چین در این گزارش همچنین اعلام کرد افزایش شمار تیراندازی‌ها و خشونت فزاینده در مدارس و نبود نظارت موثر از جانب دولت در زمینه بدرفتاری، کودکان آمریکایی را از لحاظ فیزیکی و روانی تهدید می‌کند.

در این تحقیق که از سوی دفتر اطلاعات شورای دولتی چین منتشر شد آمده است که محیط زندگی کودکان آمریکایی نگران کننده است.

در این گزارش تاکید شده است که با وجود آنکه خشونت در مدارس اهمیت ویژه‌ای دارد تیراندازی در مدارس آمریکا همواره تکرار می‌شود. همچنین کودکان آمریکایی با تهدید قابل توجه بدرفتاری مواجه هستند. بنابر آمار منتشر شده از سوی مرکز نظارت و پیشگیری بیماری‌ها در آمریکا، یک چهارم کودکان آمریکایی در طول زندگی خود با بدرفتاری روبرو می‌شوند.

در گزارش چین آمده است که دولت آمریکا حمایت از حقوق کودکان را نادیده می‌گیرد و کودکان زیادی از فقر رنج می‌برند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، آمریکا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار