رئیس جدید فدراسیون کاراته گفت: باید در اعزام‌های غیر ضروری و غیر واجب صرفه جویی و تا حد امکان آن‌ها را از برنامه حذف کنیم.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سید حسن طباطبایی پس از انتخابش به عنوان رئیس جدید فدراسیون کاراته اظهار داشت: از اعضای مجمع که به من اعتماد داشته و با رای بالا من را به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب کردند تشکر می‌کنم. امیدوارم بتوانم برای کاراته کشورمان در چهار سال آتی شرایط خوبی را رقم بزنم. مهم‌ترین موضوع برای ما حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو است، چرا که کاراته برای اولین بار در المپیک شرکت می‌کند. موفقیت در این رقابت‌ها تنها با همدلی، همیاری و کمک تمام اعضای خانواده بزرگ کاراته کشور اتفاق می‌افتد. ضمن تشکر از تمام بزرگان از آن‌ها دعوت می‌کنم به من کمک کنند تا شرایط خوبی را برای کاراته کشورمان رقم بزنیم.

باید در اعزام‌های غیرضروری و غیر واجب صرفه جویی کنیم

او درباره اظهارات وزیر ورزش و جوانان درباره کاهش اعزام‌های غیر ضروری ورزشکاران سبک‌های مختلف به رقابت‌های بین المللی و لزوم تامین بودجه برای حضور در برخی رویداد‌های بین المللی از سوی خود فدراسیون‌ها بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و تحریم‌های ناعادلانه‌ای که دشمنان اسلام و انقلاب به اقتصاد ایران وارد کردند باید در اعزام‌های غیر ضروری و غیر واجب صرفه جویی و تا حد امکان آن‌ها را از برنامه مان حذف کنیم. تا جایی هم که بتوانیم مانند دوره قبلی ریاستم در فدراسیون کاراته از ظرفیت‌های بخش خصوصی و حامیان مالی برای کمک به کاراته استفاده می‌کنیم. در این شرایط اقتصادی کار برای جذب حامی مالی سخت است و با یک کار گروهی باید این شرایط را فراهم کنیم.

نگاهمان به درآمد‌های پایدار و کاهش استفاده از بودجه دولتی است

طباطبایی تصریح کرد: دولت، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک همواره حامی کاراته بوده اند و با توجه به اینکه یک سال تا المپیک فاصله داریم این حمایت بیشتر شده است و من از وزیر ورزش و دوستانمان در این وزارت خانه و کمیته ملی المپیک تشکر می‌کنم. با این وجود نگاهمان این است که از بودجه‌های دولتی کمتر استفاده کنیم و نگاهمان به درآمد‌های پایدار در فدراسیون و حامیان مالی باشد.

سبک‌ها و هیئت‌های استانی ۲ بال فدراسیون هستند

او درباره برنامه هایش برای سر و سامان دادن به سبک‌های کاراته گفت: سبک‌ها و هیئت‌های استانی ۲ بال فدراسیون هستند. سبک‌ها در بخش‌های فنی کمک حال فدراسیون و از سوی دیگر هیئت‌ها هم نمایندگان ما در استان‌های مختلف هستند. این ۲ چرخ دنده با همدلی، برنامه و نظم به ارتقای کاراته کمک می‌کند. در برنامه هایمان منظم کردن سبک‌ها و هیئت‌ها وجود دارد.

اولویت ما برداشتن گام درست برای المپیک است

طباطبایی درباره مهم‌ترین برنامه اش برای این فدراسیون گفت: با روسای هیئت‌های مختلف و اعضای مجمع به صورت حضوری گفتگو کرده ام و برنامه هایم را به آن‌ها اعلام کرده ام. اولویت ما این است که در راه المپیک گام درستی برداریم و با کمک تمام دوستان بتوانیم این کار را انجام بدهیم. از طرفی برای حضور حامیان مالی در کاراته تلاشمان را به کار می‌گیریم و می‌خواهیم از اعتبار‌های دولتی هم به شکل درستی استفاده کنیم. از تمام اعضای خانواده کاراته که همواره پشتیبانم بوده و به من دلگرمی می‌دهند تشکر می‌کنم و امیدوارم همه دست به دست هم بدهیم و برای موفقیت این رشته گام برداریم.

آرزوی خانواده کاراته داشتن یک خانه مناسب است

رئیس فدراسیون کاراته درباره برنامه هایش برای احداث خانه کاراته بیان کرد: چند سال است که چندین رئیس فدراسیون می‌خواهند این کار را انجام بدهند، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده است. آرزوی خانواده کاراته داشتن یک خانه مناسب است و من با همکارانم در این راه تلاش می‌کنیم. امیدوارم با کمک وزارت ورزش و شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی بتوانیم برای کاراته یک خانه احداث کنیم.

یکی از مهم‌ترین معضل‌های کاراته بی ثباتی مدیریتی است

او درباره اینکه در سال‌های اخیر هیچ یک از روسای فدراسیون کاراته چهار سال در آن کار نکرده و با این تفاسیر فکر می‌کند دوران حضورش در فدراسیون به چهار سال برسد یا خیر، گفت: هیچکس آینده را ندیده و نمی‌توان قضاوت کرد، اما با تمام توان و اتفاق نظر اعضای مجمع می‌خواهم به وعده‌هایی که به اعضای مجمع داده ام درست عمل کنم. یکی از مهم‌ترین معضل‌های کاراته بی ثباتی مدیریتی است و برای رشد و بالندگی باید این ثبات رقم بخورد.

طباطبایی درباره سبک‌های موقت موجود در کاراته و تعداد این سبک‌ها گفت: از موضوع سبک‌های موقت اطلاع خاصی ندارم و برای پیگیری آن مدتی زمان می‌خواهم. از ایجاد سبک‌های مفیدتر و حضور افراد بیشتر در کاراته استقبال می‌کنیم، اما این موضوع نیاز به نظم، برنامه ریزی، بار فنی و نظارت دارد. کمیته ساماندهی سبک‌ها را با حضور نمایندگان هیئت ها، سبک‌ها و پیشکسوتان تشکیل می‌دهیم تا بتوانیم بستر مناسبی برای سبک‌ها داشته باشیم.


بیشتر بخوانید

طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته شد

صلاحیت ۳ نامزد دیگر انتخابات فدراسیون کاراته تایید شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار