فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور گفت: این قرارگاه آمادگی دارد در حوزه هایی که دولت نیاز به کمک داشته باشد از جمله حوزه رونق تولید کالای داخلی مشارکت کند.

سردار احمد خادم سید الشهدا فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور روز گذشته در آخرین شورای اداری سال جاری خوزستان که در بیمارستان صحرایی امام حسین (علیه السلام) خرمشهر برگزار شد، در گفتگوبا خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: این بیمارستان از جمله آثار باقی مانده از دوران دفاع مقدس است که به یکی از یادمان‌های راهیان نور تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه سپاه در اطراف یادمان‌های دوران دفاع مقدس به مردم و روستاییان خدمات رسانی می‌کند، ادامه داد: تا کنون ۴۰۰ خانه روستایی بازسازی و علاوه بر این ۲۰۰ واحد مسکونی جدید ساخته شده است.

فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور افزود: همچنین تعداد ۱۰۰ مسجد برای روستاییان ساخته شد و در اختیار مردم قرار گرفته است.

خادم سیدالشهدا با اشاره به لایروبی ۹۰۰ نهر در شهر‌های آبادان، خرمشهر و شادگان طی هفت سال گذشته توسط این قرارگاه خبر داد و گفت: این اقدام به طول یک هزار کیلومتر به منظور تسهیل در تردد لنج‌های صیادی و نیز تامین آب مورد نیاز نخیلات این شهر‌ها صورت گرفت.

وی افزود: از جمله اهداف سپاه در همکاری با دولت برای این فعالیت‌ها حفظ کیفیت و کمیت تولید خرما در منطقه و نیز حمایت از اشتغالزایی است.

فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور با تاکید بر اینکه سپاه آمادگی دارد در زمینه های مختلف همکاری‌های جدی با دولت بخصوص در سطح استان داشته باشد، ادامه داد: ما در زمینه مقابله با کانون‌های ریزگرد‌ها همکاری داشته ایم و علاوه بر این در اجرای شدن پروژه ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری در حال مشارکت با دولت هستیم.

خادم سیدالشهداگفت: در گام دوم انقلاب اسلامی نیاز است که استان خوزستان از دومین استان بیکار کشور نجات داده شود.

فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب غرب کشور ۹۲ درصد مدیران کشور را پاک دست عنوان کرد و افزود: اعتقاد داریم که با همکاری‌های بین بخشی می‌توانیم تحولات جدی در سطح استان ایجاد کرد.

وی همچنین به برخی فعالیت‌های تجملاتی در سطح ادارات اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود ایجاد نما‌های جدید ساختمانی برخی دستگاه‌های دولتی و صرف هزینه‌های مختلف برای آن کار غیر ضروری است و به نظر می‌رسد که می‌توان از این منابع به شکل بهتری برای رفع بیکاری در سطح استان استفاده کرد.

این فرمانده ارشد نظامی کشور، افزود: این موضوع می‌تواند با یک مدیریت صحیح و جهادی برطرف شود.

سرهنگ میر عبدالرضا حاجتی معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت، ولی عصر (عج) خوزستان نیزدر این شورا خواستار حمایت دولت از کاروان‌های راهیان نور و یادمان‌های دفاع مقدس شد و گفت: تامین آب این یادمان‌ها مهمترین خواسته سپاه از دولت است.

وی افزود: هم اکنون در این یادمان‌ها ۱۳۰ هزار شب خواب ایجاد شده است که می‌تواند در مواقع حساس برای استان موثر باشد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت، ولی عصر (عج) خوزستان راهیان نور را منشاء ایجاد امنیت در مناطق مرزی استان اعلام کرد و گفت: سپاه در همکاری‌های خود با دولت گرایش‌های سیاسی و فکری را دخالت نمی‌دهد و مهم‌ترین هدفی که دنبال میکنیم خدمت به مردم است.

انتهای پیام/  د

همکاری قرارگاه کربلا  با دولت در زمینه رونق تولید

برچسب ها: سپاه ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.