معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در شرایط کنونی که کشور تحت فشار تحریم هاست،دانشگاه‌های علوم پزشکی نقش موثری در رشد کشور خواهند داشت.

رشد و شکوفایی کشور در مسیر خود کفایی با اجرای پروژه‌های دانش بنیانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  محسن تفقدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست شورای پژوهشی ضمن قدردانی از تلاش‌های اعضای کمیته شورای پژوهشی در پیشبرد اهداف دانشگاه گفت: در شرایط کنونی که کشور تحت فشار تحریم‌های ظالمانه است، دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و حوزه پژوهشی دانشگاه‌ها نقش موثری در رشد و شکوفایی کشور در مسیر خود کفایی و اجرای پروژه‌های دانش بنیان خواهند داشت.

وی افزود: با همت و تلاش تمامی دانشگاهیان، سال آینده، سالی سرشار از موفقیت در حوزه پژوهش خواهد بود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: یکی از ماموریت‌های مهم حوزه پژوهشی دانشگاه، حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و ایجاد اقتصاد دانش بنیان است که با جذب و بکارگیری جوانان با انگیزه و توانمند حاصل خواهد شد.


یکی از مهم‌ترین وظایف دانشگاه علوم پزشکی جذب نیرو‌های خلاق و توانمند است

 

محمد رضا دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم دراین نشست با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال‌های اخیر در حوزه پژوهش رشد و ارتقاء چشمگیری داشته است گفت: جایگاه امروز دانشگاه حاصل تلاش تمامی اعضای هیات علمی و دانشجویانی است که با همت و توان مضاعف برای رشد و پیشرفت دانشگاه در تمامی حوزه‌ها تلاش کرده اند.

وی با بیان اینکه حضور نیرو‌های جوان و با انگیزه در دانشگاه یکی از ظرفیت‌های ارزشمند دانشگاه به شمار می‌روند که می‌تواند بیش از پیش جایگاه دانشگاه را ارتقاء دهد افزود: جذب نیرو‌های خلاق و توانمند یکی از وظایف مهمی است که دانشگاه دنبال می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بر اساس پست‌های موجود هیات علمی، نسبت استاد به دانشجو و بازنشستگی اعضای هیات علمی پیشکسوت با عمر بالای ۷۰ سال دنبال می‌شود.

دارابی گفت: حوزه پژوهشی با بکارگیری تمامی اعضای هیات علمی و فراگیری پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود، شاخص‌های علمی و پژوهشی دانشگاه را بیش از پیش ارتقاء می‌دهد.

وی با بیان اینکه تمامی فرایند‌های ایجاد شده در دانشگاه بر اساس تدبیر و خرد جمعی صورت می‌گیرد افزود: تجمیع برخی از گروه‌های آموزشی و یا انتقال به دیگر مراکز درمانی در راستای استفاده از ظرفیت اعضای هیات علمی در بهترین شرایط ممکن و ارتقاء خدمات به جامعه انجام می شود.

انتهای پیام // ف. ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.