نماینده تهران گفت: راه ورود تجربه به مجلس با طرح ممنوعیت نمایندگی برای دوره چهارم بسته نمی‌شود و نمایندگان باتجربه می‌توانند مشاور باشند.

راه ورود تجربه به مجلس با طرح ممنوعیت نمایندگی برای دور چهارم بسته نمی‌شودعلیرضا رحیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به طرح ممنوعیت نمایندگی پس از سه دوره متوالی در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: تجربه و دانش در مجلس موضوع مهمی است، تصویب این طرح یک تنفس مدیریتی را در خانه ملت ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اکنون نمایندگانی هستند که بیش از ۵ دور در مجلس شورای اسلامی حضور دارند، افزود: فرد شایسته‌ای ممکن است با توجه به توانایی‌های خود چندین بار توسط مردم انتخاب شود، لذا محروم کردن مردم و کاندیدا خلاف قانون اساسی است و شرایط نمایندگی را تنها قانون اساسی مشخص می‌کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این طرح می‌تواند از رانتی شدن انتخابات جلوگیری کند، بیان کرد: وقتی نماینده‌ای برای ۵ دوره به مجلس ورود می‌کند شائبه رانتی بودن انتخابات مجلس در افکار عمومی متبلور خواهد شد، این طرح موضوع چند وجهی است و از طرفی شائبه رانتی بودن انتخابات در برخی حوزه‌ها به ذهن می‌رساند و از طرف دیگر این طرح کاملاً با اصل شایسته سالاری مغایرت دارد.

وی اضافه کرد: این طرح نکات مثبتی هم دارد و معتقدم که تصویب آن می‌تواند باعث ورود جوانان به خانه ملت شود، اما به نظرم باید تلفیقی از علم و تجربه در مجلس وجود داشته باشد.

رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت تصویب این طرح راه برای ورود تجربه به مجلس بسته نمی‌شود، چراکه نمایندگان ادوار می‌توانند مشاور نمایندگان جدید بوده و وکلای باتجربه هم می‌توانند نظرات و پیشنهادات خود را برای مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون‌های تخصصی مجلس ارسال کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۳۰ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
آقا همه اينا يعني چي؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۳ اسفند ۱۳۹۷
هیچ اعتمادی به کشور اروپا نیست
آخرین اخبار