رئیس اداره ورزش و جوانان بوکان از قهرمانی تیم بوکان در مسابقات جورابین غرب کشور جام نوروز خبرداد.

انور ملارحیمی رئیس اداره ورزش و جوانان بوکان در گفت  وگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: در رقابت‌های جورابین غرب کشور جام نوروز که در بوکان برگزار شد، امشب در فینال تیم نوروز بوکان در یک بازی نفس گیر مقابل تیم معلم مهاباد، به پیروزی رسید و توانست مقام اول این مسابقان را به خود اختصاص بدهد.

وی افزود: ۱٦٤ تیم از استان‌های مختلف کشور، در این دوره از مسابقات شرکت کردند که استقبال این تعداد تیم از یک بازی بومی محلی کم سابقه است.

ملارحیمی تصریح کرد: مسابقات جورابین جام نوروز زیر نظر اداره ورزش و جوانان این شهرستان و با همکاری هیات بازی‌های بومی و محلی برگزار شد و با وجود آنکه این دوره از مسابقات نخستین دوره است که در این شهرستان برگزار می‌شود، ولی استقبال بسیار گسترده‌ای از سوی مردم از آن شده است که نشان دهنده علاقه وافر آنان به بازی‌های بومی محلی است.

رئیس اداره ورزش و جوانان بوکان، در پایان هدف از برگزاری این مسابقات را احیای بازی‌های بومی و محلی در کشور اعلام کرد و یادآور شد: جوراب بازی که نام محلی آن در زبان کُردی «جورابین» است، یکی از بازی‌های محلی مناطق کردنشین به شمار می‌رود که نقش موثری در افزایش قدرت تصمیم گیری، ایجاد روحیه همکاری و درک اهمیت مشورت بازیکنان داردو این بازی اغلب در مناطق روستایی و با استفاده از ۱۰ لنگه جوراب بزرگ و یک تیله و یا هرچیز گوی مانندی شبیه به آن برگزار می‌شود.

شهرستان بوکان در جنوب استان آذربایجان غربی و بر سر جاده ترانزیتی غرب قرار گرفته است و با شهرستان‌های مهاباد، میاندوآب، شاهیندژ و سقز همجوار است و یکی از مهاجر پذیر‌ترین شهر‌های ایران به شمار می‌رود.
 
انتهای پیام/م
 

قهرمانی بوکان در مسابقات جورابین جام نوروز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.