اولین هتل پنج ستاره منطقه آزاد ارس و سه واحد تولیدی در این منطقه افتتاح شد.

افتتاح نخستین هتل ۵ ستاره در منطقه آزاد ارسبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،این هتل که با سرمایه گذاری ۳۵۰ میلیارد ریال ساخته شده است دارای ۶۵ اتاق، ۱۵۰ تخت و سالن‌های همایش ۵۶۰ نفری است.


سه مجموعه تولیدی خشکبار، دستمال مرطوب و چسب هم با حضور مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ارس به بهره برداری رسید.


بخش خصوصی برای راه اندازی این واحد‌ها حدود ۲۴۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است و با بهره برداری از آن‌ها امکان اشتغال ۱۰۳ نفر فراهم شد.


شش کیلومتر از مسیر هشت کیلومتری «باند دوم محور جلفا ـ. مرند» نیز با هزینه ۱۵۱ میلیارد ریال افتتاح شد.


مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در مراسم افتتاح این طرح‌ها، فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران در مناطق آزاد کشور را مرزبانان اقتصادی خواند و افزود: اگر تولید و صادرات جای بخشنامه‌ها را در کشور بگیرد، رونق اقتصادی روزافزون خواهد شد.


وی گفت: ارزشمندی سرمایه‌ای کارآفرینان و فعالان اقتصادی در مناطق آزاد، زمانی مشخص می‌شود که متولیان و مدیران این مناطق تنها به رونق اقتصادی، تولید و صادرات بیاندیشند و تسهیل در فرآیند‌ها و سرعت در ارائه خدمات سرمایه گذاری را جایگزین بخشنامه‌ها کنند.


وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی اعتماد به نیرو‌های ارزشمند، تاثیرگذار و متخصص یکی از راه‌های مقابله با تحریم‌های ظالمانه است این در شرایطی است که آمریکا تمام توان خود را برای مقابله با جریان‌های اقتصادی در ایران به کار گرفته و باید باور کنیم شرایط سخت شده، ولی نباید اسیر تهدید‌های آمریکا و هم پیمانان آن شویم.


مرتضی بانک بر ضرورت حمایت از سرمایه گذاری داخلی و خارجی به ویژه در شرایط سخت اقتصادی در کشور تاکید کرد و گفت: دولت باید تسهیل در امر سرمایه گذاری و استفاده از توانمندی بخش خصوصی در طرح‌های اقتصادی را با قدرت دنبال کند.


وی همچنین با اشاره به اینکه مراحل نهایی اعطاء مجوز برای فرودگاه منطقه آزاد ارس انجام شده است ابراز امیدواری کرد: با احداث این فرودگاه کریدور‌های ارتباطی و زیرساخت‌های حمل و نقل در منطقه آزاد ارس تکمیل شود.


دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: امکانات لجستیکی در منطقه آزاد ارس به واسطه همجواری با کشور‌های آسیای میانه، رونق اقتصادی، افزایش ترانزیت کالا، تولید و صادرات را به همراه دارد.

 

انتهای پیام/

افتتاح نخستین هتل ۵ ستاره در منطقه آزاد ارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.