بیانیه پایانی ششمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری توسط آیت الله کعبی خوانده شد.

بیانیه پایانی ششمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری خوانده شدبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  ششمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری با خواندن بیانیه توسط آیت الله عباس کعبی پایان یافت.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ششمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری در تاریخ ۲۱ و ۲۲ اسفند ۹۷ برگزار شد، خبرگان ملت در پایان این اجلاسیه، ضمن تبریک حلول ماه پربرکت رجب و قدردانی از حضور میلیونی مردم وفادار در راهپیمایی ۲۲ بهمن و گرامی داشت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی بر مطالب زیر تاکید می‌نمایند:

۱. انقلاب اسلامی، پس از چهل سال بالندگی و سر افرازی وارد دومین مرحله خود سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی شده است و الگوی موفق مردم سالاری دینی، عدالت خواهی و ایستادگی روز افزون در برابر زورگویان و مستکبران جهان را ارائه داده است، از این رو بر تلاش همگان به ویژه نخبگان جوان و مومن انقلابی برای تحقق هرچه بیشتر گفتمان تمدنی انقلاب اسلامی و سایر موارد مذکور در بیانیه مهم و راهبردی رهبری در گام دوم انقلاب تاکید می‌شود و لازم است این بیانیه به عنوان سند بالا دستی نظام اسلامی مورد توجه عملی قرار گیرد و برنامه‌های لازم برای عملیاتی ساختن آن تدبیر شود.

۲: کارنامه نظام جمهوری اسلامی ایران علیرغم توطئه‌های گسترده دشمنان، بسیار درخشان، بابرکت، امید بخش و موفق می‌باشد. اینک در گام دوم انقلاب نیز با اتکا به خداوند و نگاه خوش بینانه نسبت به آینده با عزم جهادی بر گرفته از ایمان اسلامی و اعتقاد به اصل ما می‌توانیم با میدان داری جوانان مومن و با انگیزه، عنصر اراده ملی را جانمایه پیشرفت همه جانبه حقیقی قرار دهیم.

۳. لازم است تمامی مسئولان امر و آحاد مردم به نقش بسیار موثر معنویت اخلاق و سبک زندگی اسلامی در پیشرفت همه جانبه جامعه توجه کنند و برای مقابله با تلاش دشمن جهت ترویج فساد و تنزل فرهنگ دینی و آسیب‌های اجتماعی اهتمام جدی مبذول نمایند.

۴. مجلس خبرگان رهبری، با قدردانی از تلاش‌های آیت الله آملی لاریجانی در دوران تصدی ریاست قوه قضائیه به ویژه مبارزه با مفسدان و اخلالگران دانه درشت اقتصادی در ماه‌های اخیر ضمن تبریک به آیت الله رئیسی مسوول جدید این قوه از ایشان می‌خواهد با تکیه بر تجارب چهل ساله گذشته و اهتمام ویژه به توصیه هشت گانه مقام معظم رهبری در حکم انتصاب ایشان تلاش کنند، دستگاه‌ها عدالت با نظم و تدبیری حکمت آمیز، و صلابت و قاطعیت بیشتر دوران جدیدی را که زیبنده‌ی گام دوم انقلاب است، آغاز کند تا زمینه تحقق عدالت فراگیر و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و فساد در اشکال گوناگون آن بیش از پیش فراهم گردد.

۵. هم‌اکنون در اقتصاد ایران مشکلاتی وجود داردکه با تقویت نگاه به درون، مدیریت جهادی و خودباوری، همسو با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بدون داشتن رویکرد برونگرایی. می‌توانیم آن‌ها را حل کنیم و با مدیریت صحیح نظام توزیع و نظارت و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی متوسط و خرد تقویت بخش تعاون و مهمتر از همه فعال سازی دیپلماسی اقتصادی در خصوص نسبت به همسایگان باید کشور را در برابر تحریم‌ها مقاومت نموده و جایگاه منطقه‌ای جمهوری اسلامی را ارتقا ببخشیم.

۶. پیوستن جمهوری اسلامی به کنوانسیون‌های بین المللی مانند پالرمو سیفتی و ... اگر به قصد گرفتن بهانه از دشمن باشد خطای استراتژیک محسوب می‌شود مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر لزوم عدم انفعال و رعایت اصول عزت حکمت مصلحت و تهدید زدایی در عرصه تعامل بین المللی از قوای سه گانه و مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌خواهد نسبت به نفی سلطه و خطر نفوذ بیگانگان در حوزه تعاملات استراتژیک مالی و غیرمالی جمهوری اسلامی با هم پیمانان خود دقت لازم را مبذول دارند و مراقب توطئه دشمنان انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند.

۷ مجلس خبرگان رهبری ضمن تاکید بر حفظ وحدت امت اسلامی و پرهیز از هرگونه اختلاف و تاکید بر فرهنگ نفرت از استکبار و لزوم حمایت از مقاومت تصریح می‌کند مسئله قدس شریف همچنان مسئله اول جهان اسلام است و توطئه‌ها و جنگ آفرینی آمریکای جنایتکار در کشور‌های مسلمان عراق سوریه افغانستان یمن بحرین و لبنان را محکوم کرده بر تحکیم روابط استراتژیک جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق و سایر همسایگان تاکید می‌کنیم .

در خاتمه با تبریک میلاد مولای متقیان حضرت امیرالمومنین علیه السلام عید مبعث و تبریک سال نو و آرزوی بهره‌مندی همگان از مواهب ماه رجب و ایام اعتکاف از همه برادران خواهران دینی به ویژه کسانی که از نظر مالی از تمکن برخوردارند می‌خواهیم با توجه به تنگنا‌های معیشتی و اقتصادی ضمن صرفه جویی و پرهیز از ریخت و پاش‌های ضایع امسال به طور ویژه به اصل مواسات اسلامی توجه کنند و خصوصاً از خانواده‌های نیازمند حمایت نموده تا آنان نیز از شادی اعیاد رجب و نوروز بهره‌مند شده و همه ایرانیان سالی توام با معنویت و اخلاق را آغاز نمایند.ان‌شاالله

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار