تویوتا از طراحی مفهومی ماه‌نورد خود رونمایی کرد +تصاویر

شرکت تویوتا پس از همکاری با آژانس پژوهش‌های هوافضای ژاپن از اولین طراحی مفهومی ماه‌نورد خود رونمایی کرد.

تویوتا از طراحی مفهومی ماه‌نورد خود رونمایی کرد +تصاویربه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش "آژانس پژوهش‌های هوافضای ژاپن" همکاری خود را با شرکت تویوتا برای ساخت جدیدترین ماه‌نورد دنیا اعلام کرد. اکنون تویوتا از طرح مفهومی این ماه‌نورد رونمایی کرده است.

اطلاعاتی درباره این ماه‌نورد و وظیفه‌اش در سایت رسمی آژانس پژوهش‌های هوافضای ژاپن منتشر شده است. بر اساس این اطلاعات ماموریتی که با این ماه‌نورد انجام خواهد شد به بررسی مستقیم درون ماه می‌پردازد. نام این ماموریت به احتمال زیاد "LUNAR-A" گذاشته می‌شود.

این آژانس فضایی هدف این ماموریت را دو چیز اعلام کرده است. هدف اول به دست آوردن اطلاعات جدید هسته ماه است. زیرا هسته ماه دارای آهن بسیار است. دومین هدف این ماموریت اندازه‌گیری شار حرارت گدازه‌ها است. این کار با استفاده از اندازه‌گیرهای جریان گرما صورت می‌گیرد. این اطلاعات به دانشمندان در اندازه‌گیری فراوانی عناصر رادیواکتیو گرمازا در داخل ماه کمک بسیاری می‌کند.

تویوتا از طراحی مفهومی ماه‌نورد خود رونمایی کرد +تصاویر

همکاری جذاب تویوتا و این آژانس فضایی ژاپنی منجر به تولید ماه‌نوردی شده است که می‌تواند فضانوردان را بدون لباس مخصوص به ماه برساند. همچنین باید گفت که این ماه‌نورد می‌تواند ۱۰ کیلومتر از سطح ماه را کاوش کرده و اطلاعات آن را به آژانس فضایی منتقل کند. احتمالا این ما‌ه‌نورد در سال ۲۰۲۹ سوار بر موشک "ژاپن-V" به فضا فرستاده می‌شود. مدت زمان رسیدن این ماه‌نورد به سطح ماه شش ماه خواهد بود.

تویوتا از طراحی مفهومی ماه‌نورد خود رونمایی کرد +تصاویر

به علت این که شرایط جوی ماه بسیار با زمین متفاوت است باید ماه‌نورد ساخته شده در شرایط مختلف امتحان شود. تا به اکنون شرایط ساخت مناسب بوده است. همکاری تویوتا و آژانس فضایی می‌تواند کمک شایانی به تولید یک ماه‌نورد کارآمد بکند. باید به آینده این ماه‌نورد امیدوارم بود زیرا ثمره یکی از بهترین همکاری‌های دنیای فناوری خواهد بود.


بیشتر بخوانید: محصولات آینده اپل دنیا را شگفت‌زده خواهد کرد +جزئیات


انتهای پیام/

کانسپت ماه‌نورد تویوتا رونمایی شد

برچسب ها: فناوری ، تویوتا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۲۱ ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
کاش از این خودروهای جالب واسه زمین هم تولید میکردند
آخرین اخبار