طاهرخانی گفت: مشکل اضافه ثبت نامی‌ها در پردیس برطرف شده و برای متقاضیان در سایر شهر‌ها واحد مسکونی در نظر گرفته‌ایم.

مشکل اضافه ثبت نامی‌ها در پردیس برطرف می‌شود/ افتتاح ۲۴۵ هزار واحد مسکن مهر در شهر‌های جدیدحبیب‌الله طاهرخانی، مدیرعامل عمران شهر‌های جدید در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه برای ساخت واحد‌های مسکونی در شهر‌های جدید با بنیاد مسکن، انبوه‌سازان و بخش‌ خصوصی هماهنگی‌هایی صورت گرفته است، گفت: شرکت‌های سرمایه‌گذاری که تخصص و سابقه خوبی در ساخت‌وساز مسکن داشته‌اند در ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید همکاری می‌کنند.

وی تصریح کرد: چارچوب ساخت این واحد‌ها به گونه‌ای نیست که تولید و عرضه تکیه بر تسهیلات باشد و در شروع فعالیت‌های ساخت، هزینه‌ای پرداخت نمی‌شود.

طاهرخانی گفت: در ساخت این واحد‌های مسکونی امکان جذب سرمایه مردم فراهم می‌شود و با توجه به آنکه مسکن جزو اولویت‌های سرمایه‌گذاری است باید نقدینگی‌های مردم و متقاضیان هم تأمین شود.

مدیرعامل عمران شهر‌های جدید تأکید کرد: در شهر جدید پرند امسال ۶۰ هزار واحد در قالب مشارکت ساخت احداث می‌شود و برای اجرای این واحد‌ها با تمام شرکت‌ها در حال مذاکره هستیم و خوشبختانه تا امروز بخشی از عملیات اجرایی انجام شده است.


بیشتر بخوانید: پرونده مسکن مهر پردیس نیمه نخست امسال بسته می شود


وی به اضافه ثبت‌نامی‌ها در شهر جدید پردیس اشاره کرد و گفت: تعدادی مابه‌التفاوت در واحد‌های مسکن مهر پردیس داشتیم که متقاضیان ثبت نام شده به معارضان ملکی برخورد کردند و هم‌اکنون بعد از ۲ سال رفع معارض انجام شده و برای حدود ۳ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی متقاضی در نظر گرفته‌ایم.

طاهرخانی با بیان اینکه ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید وجود دارد، گفت: تعدادی از این واحد‌ها فاقد متقاضی بودند که تعیین تکلیف شده و هنوز حدود ۲۵ هزار واحد در شهر‌های جدید وجود دارد و از این تعداد ۲۴۵ هزار واحد افتتاح شده و مابقی حدود ۱۳۰ هزار واحد در آینده نزدیک تعیین تکلیف می‌شود.

وی در پایان گفت: قانون جدید واگذاری سند و عرصه در تمام شهر‌های جدید با قیمت کارشناسی شده در حال انجام است.

انتهای پیام/

قانون جدید واگذاری سند در واحدهای مسکن مهر به مرحله اجرایی رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار