مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: امکانات فعلی امداد و نجات و آتش نشانی متناسب با نیاز ها‌ی استان نیست که امیدواریم تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، قدرت الله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان که با حضور اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار شد، گفت: موقعیت جغرافیایی ویژه و وجود صنایع متعدد، حجم و نوع حوادث را در استان افزایش داده است، اما امکانات فعلی امداد و نجات و آتش نشانی متناسب با نیاز ها‌ی استان نیست که امیدواریم تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شود.

مهدیخانی اضافه کرد: ۲۵ حادثه از ۳۳ نوع حادثه شناخته شده در سطح جهان از قبیل: سیل، زلزله و سرمازدگی در استان تجربه شده است و همین موضوع در کنار قرار گرفتن شهرک‌های صنعتی در اطراف استان، مسئولیت مدیریت بحران را بسیار سنگین کرده است.

وی  ادامه داد: امسال پنج شرکت تولید کننده مرتبط با مواد شیمیایی در قزوین دچار آتش سوزی شدند که تنها نمونه آخر یک تن کشته و ۹ تن مصدوم داشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: این حوادث در واحد‌های تولیدی در حالی اتفاق می‌افتد که اقدامات مدیریت بحران و بازدید‌های مستمر از صنایع صورت می‌گیرد، اما همچنان شاهد چنین حوادثی هستیم.

مهدیخانی اظهار داشت: تردد تانکر‌های حامل مواد شیمیایی نیز از دیگر مواردی است که حوادث زیادی در قزوین می‌آفریند به گونه‌ای که در سال جاری ۶ مورد واژگونی تانکر‌ها را شاهد بوده ایم.

وی همچنین با بیان اینکه قزوین در نوروز یکی از پرتردد‌ترین استان‌های کشور است ، گفت : باید تمهیدات لازم برای تسهیل تردد مسافران و همچنین آماده سازی تجهیزات و امکانات در مواقع لزوم فراهم شود.

انتهای پیام/ک

نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.