نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه گام دوم انقلاب به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی آغاز شده است، گفت: در این دوره مسئولیت ما بسیار سنگین و دشوارتر است لذا همه باید در راستای احقاق اهداف انقلاب در کنار هم قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  حجت الاسلام  والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در شورای اداری استان کرمان گفت: ایران اسلامی برای به وجود آمدن نظام مقدس جمهوری اسلامی هزینه‌های سنگینی را متحمل شده و شهدای ارزشمندی را تقدیم کرده که باید با جدیت و وحدت از این دستاورد‌ها حراست کرد.

وی ادامه داد: می‌طلبد تمام توان خود را در کنار هم به کار گیریم تا در پیشرفت کشور سهیم باشیم و همچنین بتوانیم هجمه‌های دشمن را خنثی کنیم و تحقق این مهم نیازمند این است که تمامی مسئولان و قوای سه گانه در خدمت رهبری باشند همانطور که چهار دهه قبل بودیم.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: باید از انقلاب اسلامی به عنوان حرکتی تاریخی که در سال ۵۷ رقم خورد حراست و حفاظت کنیم و به فضل خداوند در گام دوم انقلاب که رهبری در هفت محور اساسی حجت را بر ما تمام کردند قوا را به همین سمت بسیج کنیم.

وی گفت: باید کشوری بسازیم که محرومان و مستضعفان جهان بتوانند از ما به عنوان یک الگو استفاده کنند و این مهم جز با وحدت و همدلی زیر سایه ولایت فقیه محقق نمی‌شود.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان همچنین به تغییر فصول و رفتن زمستان و فرارسیدن بهار اشاره کرد و گفت: این تغییر از نظر اخلاقی و معنوی، دو درس بزرگ را به ما گوشزد می‌کند.

وی ادامه داد: نخستین درس این است که در عالم ماده همه چیز رو به زوال است و هر موجود مادی هم آغاز و پایانی و بهار و زمستانی دارد.

حجت الاسلام  والمسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه روایات متعددی از ائمه معصومین (ع) در مورد دنیا نقل شده است اظهار داشت: دنیا وسیله است نه هدف و هر کس آن را به عنوان هدف قرار دهد، اشتباه کرده است.

امام جمعه کرمان گفت: همانطور که زمستان به پایان می‌رسد و به دنبال آن رویش و بهاری وجود دارد ما هم روزی در صحنه‌ای به نام قیامت رویشی را خواهیم دید و در آن رویش که قیامت عظما است خداوند اعمال و رفتار چند دهه زندگی ما را مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی افزود: یکی از امتیاز‌های بزرگ و ارزشمند الهی بخصوص دین اسلام اعتقاد به این رویش بزرگ است و این مهم را در تغییر فصل زمستان به بهار و نو شدن سال می‌بینیم که باید در عمل به آن پایبند باشیم.

حجت الاسلام  والمسلمین  علیدادی سلیمانی تصریح کرد: باید تمام همت خود را برای خدمت بهتر به مردم به کار بست و فرصت خدمت را قدر دانست و پذیرش انتقاد مومنانه باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

محمدجواد فدائی استاندار کرمان در شورای اداری استان افزود: یکی از اشکالات موجود این است که بسیاری از تصمیماتی که گرفته می‌شود یا اجرا نمی‌شود و یا در زمان بندی خود اجرا نمی‌شود و مصادیق زیادی از این موضوع وجود دارد.

وی تصریح کرد: عدم اجرای تصمیمات می‌تواند دلایلی از جمله اتخاذ تصمیمات غلط، کارشناسی نشده و عملی و اجرایی نبودن تصمیمات داشته باشد، زیرا در برخی موارد مشاهده شده که افراد در جلسات به غیر کارشناسی و عملی نبودن تصمیمات آگاهی دارند، اما آن را تصویب می‌کنند و در نهایت در مرحله اجرا، نیمه تمام باقی می‌ماند.

استاندار کرمان به سایر دلایل عدم اجرای تصمیمات اشاره و عنوان کرد: ممکن است تصمیم درست و صادقانه باشد، اما جدیت به خرج نداده و در اجرا کوتاهی کنیم و یا بروز اتفاقات و حوادث غیر مترقبه موجب عدم اجرای تصمیمات شود.

فدائی با تاکید بر این مطلب که در تصمیماتی که اجرایی نمی‌شود باید دلایل آن را بررسی کرده و آن را صادقانه با مردم در میان بگذاریم، گفت: انتظار داریم تصمیمات ستاد اقتصاد مقاومتی اجرایی شود، زیرا تصمیمات این ستاد اهمیت ویژه‌ای دارد، اما در مواردی شاهد عدم اجرای تصمیمات این ستاد هستیم که نمونه آن عدم اجرای یک طرح گردشگری در یکی از شهرستان‌ها پس از گذشت هشت ماه است.

وی با اشاره به این مطلب که یکی از جا‌هایی که می‌توانیم شغل ایجاد کنیم در حوزه گردشگری است، گفت: گردشگری از موضوعات زودبازده و نیازمند سرمایه گذاری کم است و باید به ظرفیت‌های این حوزه توجه جدی صورت گیرد.

استاندار کرمان یادآور شد: استان کرمان در حوزه‌های فرهنگی، طبیعی و تاریخی، جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد که با استفاده و نگاه صحیح به این ظرفیت‌ها می‌توان به توسعه اشتغال و سرمایه گذاری در استان کمک کرد.

 فدائی بر حمایت از سرمایه گذاران و تسهیل روند سرمایه گذاری در استان تاکید کرد و ادامه داد: اگر حمایت لازم از سرمایه گذاری انجام نشود، سرمایه گذاران سرمایه خود را در سایر کشور‌ها سرمایه گذاری خواهند کرد.

وی با تاکید بر این مطلب که عدم اجرای برخی کار‌ها به دلیل آن است که اولویت‌ها و مشکلات کشور و استان برای همه ما یکسان نیست، گفت: اگر فردی برای اشتغال به دستگاهی مراجعه می‌کند، باید با باور و اعتقاد برای ایجاد اشتغال تلاش کنند.

وی بر تهیه گزارشی از مهمترین اقدامات انجام شده از سوی مدیران در استان تاکید کرد و گفت: مدیران استانی باید برنامه‌های کاری کلی سال آینده خود را تدوین کرده و به استانداری اعلام کنند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در سال ۹۷ کار‌های نسبتا خوبی در استان انجام شده است، گفت: امیدوارم پروژه‌هایی که افتتاح شده بتواند نتایج مناسبی را برای مردم به دنبال داشته باشد.

 فدائی اظهارداشت: ظرفیت‌های بیشتری در استان کرمان وجود دارد و امیدواریم در سال آینده شاهد اجرای کار‌های بیشتری باشیم.

وی ضمن تبریک ایام ماه مبارک رجب، اهدای نشان ذوالفقار به سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی را تبریک گفت و ادامه داد: بی شک تمامی اقشار مردم در استان کرمان از اهدای نشان ذوالفقار به سردار سلیمانی استقبال کرده و افتخار می‌کنند که این توفیق نصیب یکی از هم استانی‌های عزیز ما شده است.

استاندار کرمان در بخش ابتدایی سخنان خود تاکید کرد: با اهدای نشان ذوالفقار به سردار سرافراز سلیمانی، تلاش‌های ایشان در دوران مختلف از جمله در دوران دفاع مقدس و...به نحو بسیار خوبی ارج نهاده شده است.

در این آئین از کتاب لحظه‌های عاشقی، زندگی و اوج بندگی شهید محمد شیخ بیگ رونمایی شد.

انتهای پیام/ی

اهدای نشان ذوالفقار به سردار سرافراز سلیمانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار