اللهیار ترکمن مطرح کرد؛

ماجرای فیش حقوقی نجومی فرهنگیان/ آخرین وضعیت از پرداخت مطالبات فرهنگیان

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش درباره ماجرای فیش حقوقی نجومی فرهنگیان و علت این موضوع توضیح داد.

ماجرای فیش حقوقی نجومی فرهنگیان/ آخرین وضعیت از پرداخت مطالباتبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اللهیار ترکمن معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش در حاشیه گردهمایی مشترک معاونان و مشاوران و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها که در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره ماجرای فیش‌های حقوقی نجومی که چندی است در فضای مجازی خبرساز شده است، اظهار کرد: در وزارت آموزش و پرورش تمام سیستم‌ها به طور اتوماسیون است و مشکل ایجاد شده درباره فیش‌های حقوقی به دلیل نقص فنی بوده است و این موضوع از آنجایی قابل اثبات است که جمع آیتم‌های فیش حقوقی با مجموع عدد نهایی یکسان نیست.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش ادامه داد: در جمع عدد فیش مشاهده می‌شود که نقص فنی وجود داشته و احتمال می‌دهیم عملیات انجام شده برای جمع نهایی نقص داشته است که البته این مشکل برطرف شد و به افراد ذی‌نفع این موضوع ابلاغ شده است.

اللهیار ترکمن با تأکید بر اینکه در سیستم دولتی نمی‌توانیم در حساب کسی به جز آیتم‌هایی که در حکم وجود دارد عددی کم یا زیاد شود، تصریح کرد: تمامی فرآیند‌ها تعریف شده و قوانینی بر آن ناظر است و نهاد‌های نظارتی بر این موضوع نظارت‌های لازم را دارند.

وی بیان کرد: همه پرداخت‌ها از طریق خزانه انجام می‌شود و این اعتبارات به یک حساب مرکزی واریز می‌شود و در یک حساب متمرکز بانک مرکزی قرار می‌گیرد؛ هر برداشتی از آن با تأیید ذی‌حساب خواهد بود و از آنجا به حساب افراد ذی‌نفع واریز می‌شود  بنابراین این کار دست شخصی خاص نیست.

اما و اگرهای پرداخت حقوق  حق التدریس‌ها

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش درباره وضعیت پرداخت معوقات فرهنگیان که معمولاً به روز‌های آخر سال موکول می‌شود، گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده برای پرداخت چند آیتم همچون حقوق کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی، حقوق سرباز معلمان و حق‌التدریس آزاد مشکلی وجود ندارد و درخواست وجه در خزانه است و متناسب با نیاز کارکنان پرداخت خواهد شد.

اللهیار ترکمن ادامه داد: برخی مطالبات مانند خرید خدمات آموزشی، حقوق معلمان خارج از کشور، حق‌التدریس شاغلین، اضافه کار پرسنل اداری و برخی معوقات از سال ۹۶ مانند حق‌الزحمه امتحانات و مواردی از این دست منوط به تخصیص اعتبار است که خوشبختانه تخصیص اعتبار را از سازمان برنامه گرفتیم و در خزانه است که اگر آن را هر چه زودتر پرداخت کند این موارد هر چه زودتر تسویه حساب خواهد شد.

انتقال ۱۷۰۰ میلیارد تومان کسری به سال ۹۷

وی اظهار کرد: تجربه نشان داده که این معوقات معمولاً در روز‌های پایانی سال پرداخت می‌شود البته در مواردی که ذکر شد قطعاً پیش از پایان  پرداختی خواهیم داشت.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده حدود هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از کسری‌ها به سال ۹۸ منتقل می‌شود که با استفاده از ساز و کار‌های مالی سال ۹۸ پرداخت انجام می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۰۹ فروردين ۱۳۹۸
سلام جناب وزیر ما چشممون به شما بود جلو خانواده خجالتمون دادین
Germany
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
سلام خدمت اقای وزیر جناب اقای وزیر چرا الکی همکاران خودتونو خوش می کنید اگه شما یک معلم بودید و از وزارتخانه معوقه داشتید چیکار می کردین الکی وعده ندهید خدا رو خوش نمی اد اولش گفتین که تا پایان سال تسویه می شود بعد اقای الهیاری گفتن ۴ فروردین ابلاغ میشه واسه استانها و بعدش ۵ فروردین واریز میشه الان که ۷ فروردینه خبری از واریزی ها نیست پس الکی وعده پرداخت معوقات رو ندهید و اگه شما و معاونین از دستشان کاری بر نمی اد برین تا یک نفر کاردان بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
همش وعده های بی عمل تو رو خدا پیگیری کنید تا این لحظه یعنی 26 اسفند یک ریال معوقات واریز نشده
-
ناشناس
۰۹:۴۱ ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
آقای وزی محترم چرا وعده های تو خالی می دهید در همه سایت ها وکانال ها خبر از پرداخت معوقات فرهنگیان می زنید ولی در عمل وقتی با ادارات کل تماس گرفته ودر مورد پرداخت معوقات می پرسیم می گویند پرداخت منوط به واریز اعتبار است تورو خدا اینقدر وعده ندهید...........
آخرین اخبار