مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور گفت: ۱۸۶ هزار و ۱۵۰ مسافر در ۱۱ ماه سالجاری از طریق این راه آهن جابه جا شدند که در مقایسه با ۱۶۴ هزار و ۴۲۸ مسافر مدت مشابه پارسال رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

جابجایی مسافر از طریق راه آهن جنوب شرق ۱۳ درصد رشد داشته استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مجید ارجونی مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور اظهار داشت: با عنایت به کاهش ۳۰ درصدی تعداد رام قطار‌های راه آهن جنوب شرق شاهد رشد ۱۳ درصدی جابه جایی مسافر هستیم که این امر نشان از بهره وری مناسب قطار‌های این ناحیه دارد.

وی ادامه داد: همچنین در ۱۱ ماه سالجاری چهار هزار و ۶۳۰ دستگاه خودرو از طریق ناوگان حمل و نقل ریلی راه آهن جنوب شرق جابه جا شدند که نسبت به چهار هزار و ۱۵۶ خودرو جابه جا شده در مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل راه آهن جنوب شرق کشور بیان کرد: افزایش رضایتمندی مسافران، ترویج سفر‌های گروهی و اشتغال از جمله دلایل رشد تعداد مسافر جابه جا شده در این مرکز به شمار می‌آید.

وی افزود: ارتقای کیفیت خدمات ایستگاهی در ایستگاه زاهدان منجر به کسب رتبه نخست رضایتمندی مسافران در بین ایستگاه‌های راه آهن کشور در نوروز ۱۳۹۷ شده است.

 راه آهن جنوب شرق کشور با مسیر ریلی زاهدان - تهران به طول هزار و ۶۰۰ کیلومتر در سال ۱۳۹۰ به بهره برداری رسید و ۲ شرکت جوپار و رجاء کار جابجایی مسافران را در حوزه جنوب شرق کشور برعهده دارند.

سیستان و بلوچستان با ۲۰ شهرستان زاهدان، زابل، زهک، هامون، هیرمند، نیمروز، خاش، ایرانشهر، سراوان، نیکشهر، میرجاوه، قصرقند، فنوج، مهرستان، سیب و سوران، دلگان، سرباز، بمپور، کنارک و چابهار و ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می‌شود که با کشور افغانستان و پاکستان هم مرز است.

انتهای پیام/ع

جابجایی مسافر از طریق راه آهن جنوب شرق ۱۳ درصد رشد داشته است

برچسب ها: حمل ونقل ، قطار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار