عضو مجلس خبرگان رهبری اساسی‌ترین اشکال اقتصاد را سقوط قیمت پول ملی کشور دانست.

انست بر تمام دشمنان پیروز شوبه گزارش حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمجتبی حسینی، نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری در ششمین اجلاسیه رسمی این مجلس گفت:  نظام اسلامی توانسته است بر تمام دشمنان پیروز شود و در درون محکم و استوار و  در بیرون سربلند و الگوی آزادگان جهان قرار گرفت.

وی افزود: باید قدر آنچه بدست آورده‌ایم را بدانیم و به نسل موجود نیز اهمیت آن را بیان کنیم و روح شکر و صبر را در مردم افزایش دهیم.

نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق تصریح کرد: دشمن مایل است ملت ما مأیوس شوند و متأسفانه گاهی برخی از خودی‌ها هم با غفلت از این موضوع آنگونه وضع موجود را سیاه نشان می‌دهند که ممکن است بعضی روح یاس و نا امیدی در آنها تقویت شود و گاهی می‌گویند همه چیز از دست رفته است.

حجت‌الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه باید انقلابی زیست و انقلابی بود، خاطرنشان کرد:  انقلابی زیستن به قاطعیت و جرأت و انتقاد بستگی دارد؛ ولی انتقاد از خودی با لباس نسح و خیرخواهی باید باشد نه هجوم و تخریب.

وی ادامه داد: نکته دیگری که در مورد تاکید است، مسئله عمل نیکو و صحیح است که وظیفه همه ملت ایران اعم از دولتمردان و مسئولین و نهادها و توده‌های مردم است و همگی باید در عمل، ارزش‌های اسلامی و ره آوردهای انقلاب را حفظ کنند و آنها را رشد دهند و تصور نکنیم کار تمام است و به همه چیز رسیده‌ایم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: باید بدانیم هر چه قوی‌تر شویم و پیشرفت‌های مختلف ما افزایش یابد دشمن خشمگین تر خواهد شد و از خیانت و توطئه‌ها دست بر نخواهد داشت و تاکید مقام معظم رهبری در عدم اعتماد به آمریکا و همچنین بر دولت‌های غربی بر این اساس است.

وی خاطرنشان کرد: لازم است ما نسبت به نسل‌های آینده احساس مسئولیت کنیم و امانت انقلاب را کامل و سالم به آنها منتقل کنیم و تاکید مقام معظم رهبری مدظله در جوان گرایی همین است که این امانت سالم به دست نسل‌های آینده منتقل شود.

نماینده مقام معظم رهبری در کشور عراق خاطرنشان کرد: بیشتر و اساسی‌ترین اشکال اقتصادی امروز ما سقوط قیمت پول ملی ماست و متأسفانه احساس می‌کنم این دولت و نه دولت‌های قبلی چندان از سقوط قیمت پول نگران شده‌اند و به تصور تشویق بر صادرات نسبت به سقوط پول نظر منفی نشان نمی‌داده‌اند ولی چنین تصوری به نظر من اشتباه است زیرا هم بازرگانان و هم توده‌های مردم درک می‌کنند که ارزش پول به قیمت آن است نه حجم آن.

حجت‌الاسلام حسینی پیشنهادی بر افزایش قیمت پول ملی ارائه داد و گفت: یکی از کارهای آسان و سریعی که در یک برنامه مرحله ای فروش کالاهای ایران را در خارج تنها با پول ملی ایران بپذیریم و در مراحل بعدی معاملات خودمان را اقلا با همسایگان با پول ملی انجام دهیم و طبیعی است که تقاضا برای پول ما بالا می رود و آنها پول ما را با ارزهای کشور خود و یا با دلار خریداری می‌کنند و در نتیجه تعادل پول ملی و ارزهای دیگر تدریجا به طور مطلوب و یا در جهت حد مطلوب هدایت خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
البته علت اصلی ضعف پول ملی رو هم بگین بدونيم
آخرین اخبار