مدیرکل گمرگ استان ایلام گفت: هیچ محدودیتی مبنی بر بسته بودن مرز بین المللی مهران در ایام نوروز نداریم .

توقف صادرات مرز مهران در ایام تعطیل نوروز صحت ندارد/ تردد زائران عتبات و عالیات انجام می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام  ،روح الله غلامی مدیرکل گمرگ استان ایلام گفت: در حال حاضر مبادلات تجاری در مرز مهران بدون هیچ گونه ممنوعیتی و محدودیتی انجام می‌شود و دستور العملی مبنی بر متوقف صادرات در ایام تعطیلات نوروز اعلام نشده است.

وی با بیان این که در ایام تعطیلات نوروز ۹۸ دستگاه‌های اداری مستقر در مرز حضور دارند و پای کار هستند، افزود: تاجران و پیله وران می‌توانند در این ایام با توجه به تعطیل نبودن مرز به منظور انجام فعالیت‌های اقتصادی و بازرگانی و همچنین صادرات کالا به مرز مهران مراجعه کنند تا کار صادرات کالا به عراق همانند گذشته انجام شود.

مدیرکل گمرگ استان ایلام تاکید کرد: همچنین در ایام تعطیلات نوروز ۹۸ تردد مسافر و زائر به قصد زیارت به عتبات عالیات از طریق مرز مهران نیز همانند گذشته کماکان انجام می‌شود.

غلامی یادآور شد: به طور قطع در ایام نوروز و اعمال محدودیت‌های ترافیکی در برخی جاده‌های ارتباطی کشور، صادرات کالا در مرز مهران نیز تا حدودی کاهش خواهد یافت و این امری طبیعی است.

وی با اشاره به میزان صادرات کالا در سال جاری از مرز بین المللی مهران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون دلار کالا از مرز بین المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام اضافه کرد: عمده‌ترین اقلام صادراتی در این مدت مصالح ساختمانی، محصولات فلزی، کشاورزی، پلاستیکی، خودرو، قطعات خودرو و مواد پتروشیمی بوده است.

انتهای پیام/با

مبادلات تجاری در مرز مهران بدون هیچ گونه ممنوعیتی و محدودیتی انجام می‌شود

برچسب ها: گمرک ، صادرات ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.