رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، ائتلاف متجاوز و دولت مستعفی این کشور را به کارشکنی در مسیر اجرای توافقنامه صلح طرف‌های درگیر در یمن متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، محمد علی حوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، ائتلاف متجاوز سعودی و دولت منصور هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن) را به کارشکنی در مسیر اجرای توافقنامه سوئد در مورد الحدیده و مخالفت با پیشنهاد‌های سازمان ملل که دولت نجات ملی صنعا با آن موافقت کرده است، متهم کرد.

او  با بیان این موضوع در پیامی توئیتری نوشت فرستاده ویژه سازمان ملل پیشنهادات زیادی را به منظور اجرای توافقنامه سوئد در مورد الحدیده مطرح و کمیته دولت نجات ملی صنعا با آن موافقت کرده است، ولی به دلیل مخالفت کشور‌های متجاوز و مزدوران داخلی آن‌ها تاکنون فرصت اجرا پیدا نکرده است.

بر اساس توافق استکهلم، طرف‌های درگیر متعهد شدند که هیچ تجهیزات نظامی‌ای را به حدیده وارد نکنند و تمام درگیری‌ها در این شهر و بندر آن پایان یابد. 

همچنین طرف‌های درگیر متعهد شده‌اند که از ورود کالا و کمک‌های بشردوستانه به حدیده و بندر آن جلوگیری نکنند.

حضور نیرو‌های سازمان ملل نیز در مکان‌های ذکر شده در توافق‌نامه نیز افزایش پیدا می‌کند، اما امنیت این مکان‌ها را «نیرو‌های محلی» بر عهده می‌گیرند.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار