استاندار یزد گفت: استفاده از ظرفیت‌های استان جهت اجرای برنامه‌های پایتخت کتاب در گسترش و توسعه‌ی فرهنگ استان نقش حائز اهمیتی خواهد داشت.

تمام ظرفیت استان را جهت اجرای برنامه‌های پایتخت کتاب بکار می‌گیریمبه گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد علی طالبی استاندار یزد در نشست شهر یزد پایتخت کتاب ایران گفت: خوشبختانه برنامه‌های بسیار خوبی جهت کسب عنوان پایتختی کتاب تهیه و تدوین شده است، اما این موضوع تنها نیمی از مسیر است و نیم دیگر مسیر نیازمند به عزم جدی اجرای هرچه بهتر برنامه‌ها است.

وی به انعقاد تفاهم نامه با بخش‌های دولتی و غیر دولتی جهت اجرای ویژه برنامه‌های پایتختی کتاب اشاره کرد و افزود: در حال حاضر باید ارزیابی دقیقی از آسیب‌ها و موانعی که بر سر راه دیگر شهر‌هایی که زمانی عنوان پایتختی کتاب را داشته اند صورت بگیرد تا با شناسایی نقاط قوت و ضعف طرح‌های اجرایی، برنامه‌هایی با انسجام بیشتر به اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها بپردازیم.

استاندار یزد ادامه داد: اگرچه شهر یزد موفق به کسب عنوان پایتختی کتاب شده، اما این عنوان برازنده‌ی کل استان است و از تمام ظرفیت‌های استان در بحث پایتخت کتاب استفاده می‌کنیم چراکه برکات و عواید چنین عنوانی در گسترش و توسعه‌ی فرهنگ استان نقش حائز اهمیتی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: باید یک کمیته با عنوان کمیته ایده پردازی یا اتاق فکر در راستای طراحی برنامه‌های ابتکاری ویژه کتاب و کتابخوانی در استان تشکیل شود تا ایده‌های موجود در این زمینه به منصه‌ی ظهور برسد.

شایان بذکر است : در پایان  این نشست از افرادی که در انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران تلاش کردند تقدیر و تشکر شد.

لازم به ذکر است:  چهارم اسفند در مراسمی در کتابخانه ملی ایران با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر ارشاد و جمعی از مسئولان ، یزد به عنوان پنجمین پایتخت کتاب ایران معرفی شد.

انتهای پیام/ی

تلاش مسئولان  جهت اجرای برنامه‌های پایتخت کتاب

برچسب ها: معرفی کتاب ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار