ادعاهای بی‌اساس معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا علیه ایران

سیگال مندلکر در سخنانی در کمیته فرعی خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر ایران را به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده در منطقه متهم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سیگال مندلکر، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در کمیته فرعی خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر ایران را به فعالیت‌های بی‌ثبات کننده در منطقه متهم کرد و از سایر کشور‌ها خواست با ایران فعالیت تجاری و اقتصادی نداشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به سازوکار مالی اتحادیه اروپا برای تجارت با ایران موسوم به اینستکس افزود: هر کسی که از تحریم‌های آمریکا تخطی کند، با عواقب شدیدی مواجه خواهد شد و دسترسی به سیستم مالی و توانایی تجارت با آمریکا را از دست خواهد داد.

مندلکر همچنین گفت آمریکا کماکان به فشار اقتصادی حداکثری خود برای مبارزه با آنچه گسترش تسلیحاتی، تروریسم و فعالیت‌های بی‌ثبات کننده منطقه‌ای ایران نامید، ادامه می‌دهد.

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در ادامه تصریح کرد: در ماه نوامبر گذشته همه تحریم‌های آمریکا که قبلا تحت توافق هسته‌ای ایران لغو شده بودند را بار دیگر بازگرداندیم و بیش از ۷۰۰ فرد، نهاد، هواپیما‌ها و کشتی‌ها را در یک روز به فهرست تحریم‌ها اضافه کردیم. وی افزود: ما هم اکنون تعداد کل اهداف تحریمی در ایران را به ۹۲۷ سازمان، فرد، کشتی و هواپیما گسترش داده‌ایم.

تشکیل نهادی جدید در وزارت خزانه‌داری آمریکا برای پیشبرد جنگ اقتصادی با ایران
سیگال مندلکر همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود از اقدام به تشکیل یک واحد تلفیقی با هدف آنچه بهبود دفتر تروریسم و اطلاعات مالی و هماهنگی‌های درون‌ سازمانی علیه ایران خواند، خبر داد و گفت: ما اقدام به تشکیل یک واحد یکپارچه با هدف بهبود فعالیت‌های دفتر تروریسم و اطلاعات مالی و هماهنگی‌های درون‌سازمانی علیه ایران کرده‌ایم.

وی در این باره تصریح کرد: "واحد تلفیقی مسائل مالی ایران" یک گروه درون‌سازمانی در دفتر تروریسم و اطلاعات مالی وزارت خزانه‌داری آمریکا است که به دانش ما درباره فعالیت‌های مخرب ایران کمک می‌کند و به بررسی روش‌های جدید برای اقدام علیه ایران و عاملان غیرقانونی تحت حمایت این کشور می‌پردازد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار