مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا طی سخنانی در نشست شورای امنیت، گفت: راه‌حل بحران ونزوئلا نباید از خارج بر این کشور تحمیل شود.

موگرینی: به اجرای برجام ادامه خواهیم داد/راه‌حل بحران ونزوئلا نباید از خارج تحمیل شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز سه شنبه طی سخنانی در نشست شورای امنیت، گفت: ما به اجرای توافق هسته‌ای با ایران ادامه خواهیم داد و تلاش می‌کنیم برای حفظ اعتبار شورای امنیت سازمان ملل متحد، به این توافق احترام بگذاریم.

فدریکا موگرینی در این باره گفت: در کنار اجرای تعهدات ایران، لغو تحریم‌ها بخش اساسی این توافق است؛ بنابراین ما همچنان برای حفظ منافع اقتصادی ایران ناشی از لغو تحریم‌ها تلاش خواهیم کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین با اشاره به بحران ونزوئلا، تأکید کرد: هیچ گونه اقدام نظامی چه از داخل و چه از خارج برای حل بحران این کشور که همچنان بر وخامت آن افزوده می‌شود، پذیرفتنی نیست.

موگرینی همچنین افزود راه حل بحران ونزوئلا نمی‌تواند و نباید از خارج بر این کشور تحمیل شود. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه تأکید کرد: یک طرح بین المللی برای ایجاد صلح و دستیابی به راه حل دیپلماتیک، می‌تواند به برون رفت از این بحران کمک کند.

به گفته موگرینی، یک گروه تماس بین المللی به منظور ارتباط با کشور‌های اروپایی و آمریکای لاتین تشکیل شده و هدف آن ایجاد شرایط و روندی سیاسی است که به ادعای وی به انتخاباتی آزاد و عادلانه منتهی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
اروپا فهمیده دنیا به اندازه کافی هرج و مرج هست دیگه لازم نیست آمریکا بدترش کنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۷:۵۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
روال کار اروپا وامریکا نظریه تقسیم کار را بین انان تقویت میکند هویج اروپایی وچماق امریکایی این نحوه استفاده غربی ها از حماقت ترامپ است که او را مانند اراذل واوباش جلو انداخته تا سیاست خبیث خود را در دنیا با نرمش ظاهری اروپا تثبیت کند
United Arab Emirates
ناشناس
۰۷:۵۲ ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
بله به اجرا نکردنش ادامه می دهند
Netherlands
ناشناس
۰۷:۲۰ ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
این ها خوب هم برجام مسخرشونو نگه داشتن هم تحریم میکنن...
Germany
ناشناس
۰۰:۴۱ ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
نباید به اروپا اعتماد کرد
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۰:۲۲ ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
نه به برجام و نه بر برجامی که کشور را فلج و اقتصاد مملکت را اشفته بازار کرده.
Iran (Islamic Republic of)
محسن نصیر
۰۰:۲۰ ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
سلام.کدام برجام،برجامی که کشور را فلج کرده و دنباله های ان هم چون اف ای تی اف،سی اف تی،پالرمو،معاهده اب هوایی پاریس و... در حال نقطه زن کردن تحریمها و فلج کردن کامل کشور و در اینده مستعمره کردن کشور عزیزمان هست،واقعا چرا مسئولین کشور با دستهای خود دستان خود را از پشت می بندند عقل سلیم کجاست؟ تشکر.....................................................................
Iran (Islamic Republic of)
پ
۰۰:۱۱ ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
برجام هیچ سود معیشتی در زندگی ما ملت نداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
خانم اروپایی با حرفهای پوچ وبی مایه هم خودت خسته کردی هم دیگران را هر جا که احساس خطر می کنید حرف حمایت از بر جام می زنید وجو سازی می کنید بدانید حنای شما برای ایرانیها رنگی ندارد
آخرین اخبار