وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با تشکل‌های صنفی، سیاسی و علمی دانشجویان و اساتید دانشگاه گیلان خواستار حرکت دانشگاه‌ها به سمت استفاده از ظرفیت‌های خود برای درآمدزایی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، منصور غلامی با بیان اینکه فضای آموزشی باید فضای سخن آموزشی باشد گفت: دانشجو نباید سیاسی کاری کند و باید مراقب باشد کسانی که با سیاسی کاری از فضای دانشگاهی سو استفاده می‌کنند در مقاصد غیر منافع ملی استفاده نبرند.

وی با بیان اینکه هیچوقت از نشست با دانشجویان دانشگاه‌ها پشیمان و خسته نبوده ام، تصریح کرد: نشست‌های دانشجویی با صفا و صمیمیت و با صراحتی که لازمه جوانی است انجام می‌شود و همکاران دانشگاهی هم از صراحت دانشجویان ناراحت نمی‌شوند بلکه باید این صراحت در جامعه سبب شود با شرافت و شهامت زندگی کنید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: فضا‌های دانشگاهی به دانشجو اجازه دهند در فرصت‌هایی دور هم نشسته و در بحث‌های سیاسی و اجتماعی اظهار نظر کنند.
غلامی، اخلاق را محور زندگی اجتماعی بشر دانست و گفت: دین مبین اسلام نیز تاکید بر اخلاق دارد پیامبر اکرم (ص) فرموده من برای اتمام مکارم اخلاقی مبعوث شده ام لذا باید همه تلاش کنیم در هر شرایط سختی اخلاق را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان هم در این نشست با بیان اینکه مسیر توسعه هر کشور از دانشگاه عبور می‌کند؛ گفت: دانشگاه نزد ارکان دولتی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

ارسلان زارع افزود: دانشگاه نسل چهارم دانشگاه مسئولیت‌های اجتماعی و تحقق حقوق شهروندیست که با همکاری دانشجویان و اساتید قابل اجرا است.

انتهای پیام/آ

دانشجو نباید سیاسی کاری کند

برچسب ها: دانشجو ، وزیرعلوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.