نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: ۲۱۰ مدرسه تخریبی در استان بوشهر وجود دارد که لازم است خیران برای نوسازی آن‌ها کمک کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در مراسم تجلیل از خیرین مدرسه ساز استان بوشهر افزود: چهار سال قبل استان بوشهر هزار و ۲۵۰ کلاس درس تخریبی داشت که بخشی از آن به همت نیکوکاران بازسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۷۵۰ کلاس تخریبی در ۲۱۰ مدرسه استان بوشهر وجود دارد، بیان کرد: با کمک خیران، اعتبارات دولتی و زکات وصولی این مدارس بازسازی و نوسازی شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر همچنین با بیان اینکه این استان با محرومیت‌های فراوانی رو به بوده است، از مسئولان خواست نگذارند این محرومیت ادامه داشته باشد.

استاندار بوشهر هم با اشاره به سهم ۵۰ درصدی خیران در ساخت مدارس استان، گفت: کار خیران مدرسه‌ساز قابل ستایش است و الگویی برای کار خیر در سایر بخش‌هاست.

عبدالکریم گراوند افزود: آموزش و پرورش با تربیت نیرو، و خیران با فراهم سازی امکانات نقش موثری در توسعه و آبادانی کشور دارند.

وی بر افزایش سرانه فضای آموزشی، کاهش زمان ساخت مدارس، کاهش هزینه‌ها و ایمن‌سازی و تجهیز مدارس تاکید کرد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر نیز با بیان اینکه جشنواره خیرین مدرسه ساز با رویکرد افزایش ایمنی مدارس و تامین تجهیزات برگزار شده است، گفت: از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۳۱۶ طرح آموزشی با زیربنای ۱۷۸ هزار متر مربع و اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان در استان اجرا شده است.

احمد مرادی با اشاره به سهم ۵۰ درصدی خیران در ساخت واحد‌های آموزشی استان بوشهر، افزود: از طرح‌های یاد شده، ۱۵۸ طرح با کمک ۹۷ میلیارد تومانی خیران ساخته شده است.

وی با بیان اینکه در دوسال گذشته ۱۳ میلیارد تومان از اعتبارات داخلی برای تکمیل طرح‌های خیران هزینه شده است، ادامه داد: ۷۵۰ کلاس درس در استان بوشهر نیازمند مقاوم‌سازی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر سرانه فضای آموزشی در کشور را ۵.۲ مترمربع عنوان کرد و یادآور شد: سرانه فضای آموزشی در استان بوشهر ۶.۴ مترمربع است که باید به ۸.۴ مترمربع افزایش یابد.

انتهای پیام/ک

سهم ۵۰ درصدی خیران در ساخت واحد‌های آموزشی استان بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.