رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: استان اردبیل جزو استان‌های پیشرو کشور در زمینه اهدا عضو است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قدرت اخوان اکبری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در مراسم کاشت نهال به یاد اهدا کنندگان عضو در اردبیل افزود: خوشبختانه استان اردبیل جزو استان‌های پیشرو در زمینه اهدا عضو است و از ابتدای سال ۹۷ تا به الان ۲۳ مورد اهدا عضو ثبت شده است.

وی بیان کرد: هدف ما نهادینه سازی فرهنگ اهدا عضو است چرا که اعضای یک فرد مرگ مغزی شده می‌تواند جان ۸ نفر بیمار نیازمند عضو را نجات دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: تاکنون ۱۱۲ مورد اهدا عضو در اردبیل صورت گرفته است.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در این مراسم تصریح کرد: به منظور گرامی داشت یاد عزیزان اهدا کننده عضو طرحی با عنوان بوستان نفس برگزار شد و در این طرح با حضور جمعی از مسئولان، فعالان اجتماعی و خانواده‌های اهدا کننده عضو چندین اصله نهال کاشته شد تا علاوه بر زیباسازی فضای شهر و رفع آلودگی‌ها بتوانیم یاد و خاطره اهداکنندگان عضو را زنده نگه داریم.

مجید محمد غریبانی افزود: اهدا عضو در شرایط بحرانی بروز مرگ مغزی برای خانواده‌ها از سخت‌ترین لحظات است و ما باید اقدام چنین خانواده‌های ایثارگر را ارج بنهیم.

وی ادامه داد: در زمان حاضر اهدا عضو علاوه بر جنبه اخلاقی به یک مسئولیت اجتماعی تبدیل شده است و گسترش فرهنگ اهدا عضو می‌تواند بیماران نیازمند به پیوند عضو را به زندگی برگرداند.

انتهای پیام/ح

ایجاد بوستان نفس به یاد فرشتگان اهدا عضو در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.