مسئول وارد کننده حیوانات باغ وحش صفادشت گفت: این باغ وحش به زودی یک جگوار ماده سیاه آفریقایی را وارد ایران خواهد کرد.

نوازانی مسئول وارد کننده حیوانات باغ وحش صفادشت در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با ورود یک جگوار سیاه آفریقایی ماده به ایران اظهار کرد: حدود ۶ ماه است که باغ وحش صفادشت به دنبال ورود یک گونه از پلنگ سیاه آفریقایی برای نگهداری و تکثیر آن در ایران بود .

وی افزود: پس از ۶ ماه تلاش با موافقت و صدور مجوز سازمان‌های دامپزشکی و محیط زیست موفق به ورود این گونه نادر شدیم.

نوازانی گفت: باغ وحش صفادشت برای وارد کردن این گونه نادر چندین میلیون تومان هزینه کرده و قرار است جگوار با هواپیمای مسافربری از آفریقای جنوبی به قطر و سپس وارد ایران شود.

وی در ادامه افزود: باغ وحش‌ها برای این که بتوانند گونه ای را وارد کنند باید گواهی سایتس( گونه های در حال انقراض) را داشته باشند.


بیشتر بخوانید: ۲۳۰ گونه جانوری در حال انقراض ۳دریای کشور


مسئول وارد کننده حیوانات باغ وحش صفادشت با بیان اینکه سن جگوار یا پلنگ سیاه آفریقایی حدود ۴ ماه است که به صورت تربیت شده وارد ایران می شود، بیان کرد: جگوار نر نیز تا دو ماه آینده وارد ایران می شود.

نوازانی گفت: باغ وحش صفادشت علاوه بر جگوار، ۲ زرافه آفریقایی نیز در چند روز گذشته وارد کرده  و قرار است یوزپلنگ و کرگدن آفریقایی را هم به زودی وارد کشور کند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از وارد کردن این گونه‌های در حال انقراض، جلوگیری از خارج شدن ارز از کشور است، چرا که دیدن این گونه‌های ارزشمند و سفر به آفریقای جنوبی برای  هر فرد حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه دارد.

انتهای پیام/

ورود جگوار سیاه آفریقایی به ایران

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
یا خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۹ ۱۲ فروردين ۱۳۹۹
واقعا باعث تاسفه که یک گونه نادر و کمیاب از پلنگ سیاه رو از دل طبیعت ومحل زندگیش بلند کنیم و بیاریمش بذاریم تو قفس تا مردم از دیدنش لذت ببرند!این کار نه تنها لذتی نداره بلکه جفا کردن به این شکارچی قدرتمنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۰ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
مگر ممکنه کسی صرفا برای دیدن باغ وجش به خارج کشور بره؟ مگه کسی بیکاره یا دچار سادیسم و جنونه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۱ ۰۲ تير ۱۳۹۸
من خيلي جگوار دوست دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
نمیدونم چرا تلویزیون از باغ وحش ارم و سایر باغ وحشای مملکت فیلم نمیذاره که هم مردم گردشگری رونق بگیره و هم باغ وحش داری درآمد زاد بشه و حیوونای بیشتری ببینیم و ملت آرزو به دل نمیرن
من خودم آرزو دارم قبل از مرگم حداقل زرافه و اسب آبی رو از نزدیک ببینم
Canada
ناشناس
۱۶:۴۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۸
چقدر آدم باید خودشیفته باشه که بخاطر اینکه دوست داره یک حیوانی رو ببینه حاضر باشه اون حیوان بیچاره رو یک عمر به اسارت بگیرن توی قفس تا قبله دو عالم تشریف ببرند یکبار از پست قفس اون رو ببینند.افسوس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
اوه ما و این همه خوشبختی
آخرین اخبار