عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: به روحانی انتقاد داریم که چرا او برخلاف سفرهای متعدد به اروپا و آمریکا به عراق سفر نکرده است.

انتقاد عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از تاخیر دولت در سفر به عراقمحمد ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به عراق، گفت: عراق مهمترین همسایه ما بوده و ما با این کشور پیوند اقتصادی، سیاسی و اجتماعی داریم.

وی افزود: به رئیس جمهور انتقاد داریم که چرا او برخلاف سفرهای متعدد به اروپا و آمریکا زودتر به عراق سفر نکرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به عراق در راستای تامین منافع و تقویت روابط دو کشور بسیار ارزشمند است، تصریح کرد: امیدوارم سفر روحانی دستاورد‌های خوبی برای دو کشور و محور مقاومت داشته باشد، ایران و عراق با نمایش اتحادی منسجم باید وحدتشان در تامین منافع و مصالح یکدیگر را به جهانیان نشان دهند.

نماینده مردم خمین با تاکید به لزوم پیگیری جدی مصوبات این سفر، گفت: پیگیری نکردن مصوبات سفر‌ها یکی از ایرادهای جدی دولت است، چراکه از پیگیر نکردن مصوبات سایر سفرهای دولت، همواره به ما شکایت می‌کنند، بنابراین امیدوارم قوه مجریه بعد از این سفر هم در پیگیری دستاوردهای سفرها تغییر رویه دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری همواره بر تقویت مناسبات همکاری با همسایگان و ارتباط با کشور‌های شرقی تاکید کردند، اما دولت پس از یک دوره طولانی که فرصت‌ها را از دست داد، اکنون رویکرد توجه به همسایگان را در پیش گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار