آبادان و خرمشهر به عنوان دو شهر یادمانی با دیدنیهای فراوانشان مقصد بسیاری از گردشگران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، آبادان و خرمشهر به عنوان جنوب غربی ترین شهرهای کشور همیشه دارای جذابیت های خاصی برای گردشگران از سراسر کشور بوده اند ، این دو شهرستان دارای تابستانهای گرمی هستند اما زمستانهای این دو شهرستان کاملا بهاری و بسیار مطبوع برای حضور گردشگران است، همین امر موجب شده که در سراسر فصل سرما و نیز در اوایل فصل بهار و ایام نوروز حضور گردشگران در این دو شهر بسیار چشمگیر باشد ، بویژه برای کسانی که از نقاط سردسیر کشور به این منطقه می آیند.

یک گردشگر که به همراه خانواده اش از شهرکرد  به آبادان سفر کرده بود در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: در این شهر میتوانم با لباس های بهاری رفت و آمد کنم این در حالی است که در منطقه ما هنوز سرما بسیار شدید است و برای تردد  در شهر باید لباسهای بسیار گرم به تن کرد.

البته جذابیت های آبادان و خرمشهر فقط به هوای مطبوع آن خلاصه نمی‌شود و جذابیت های دیگری در این دو شهرستان وجود دارد که برای مسافران ورودی به این دو شهرستان بسیار  خاطره انگیز است .

حسین حمیدپور شهردار آبادان در این زمینه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت : برگزاری جشنواره اقوام، جشنواره غذا و جشنواره فلافل ، راه اندازی ۲ دستگاه اتوبوس آبی در رودخانه بهمنشیر  از برنامه‌های پیش بینی شده این شهرداری برای ایام نوروز در آبادان برای شهروندان و مسافران نوروزی است .

وی همچنین افزود : علاوه بر برپایی مضیف (سالنی حصیری ساخته شده از برگ درختان نخل) در ورودی شهر، مضیف گردشگری عربی به صورت مجلل در حاشیه رودخانه بهمنشیر برای میزبانی گردشگران و میهمانان آماده شده است.

شهردار آبادان گفت: یکی از مواردی که به صورت جدی در ستاد نوروزی آبادان دنبال می‌شود معرفی جاذبه‌های گردشگری و آثار فرهنگی تاریخی این شهر است که در این راستا چهار دستگاه اتوبوس و مینی بوس گردشگری برای بازدید مسافران از اماکن تاریخی، مذهبی و تفریحی این شهر به صورت رایگان در نظر گرفته شده است.

جذابیت اروند رود برای گردشگران

اروند رود خروشان هم از جمله مناظر بسیار دیدنی  است  که برای مسافران و گردشگران بسیار جذاب است.

این رود از همریزش رودهای دجله، فرات و سپس کارون تشکیل شده است، دجله و فرات پیش از پیوستن به کارون ، در شهر قرنه عراق در ۳۷۵ کیلومتری جنوب بغداد به هم می‌پیوندند.

طول اروند رود از قرنه عراق  تا ریزشگاه آن در خلیج فارس ۱۹۰ کیلومتر است،ایران و عراق در ۱۵ اسفند سال ۱۳۵۳ طی معاهده ۱۹۷۵ الجزایر ژرفگاه اروندرود را به عنوان خط مرزی میان دو کشور تعیین کردند.

یک گردشگر یزدی گفت : نخستین بار است که سواحل اروندرود را می بینم و برایم بسیار جالب است زیرا در آنسوی اروند رود کشور عراق وجود دارد و برایم بسیار  هیجان انگیز بود که می توانم در شهر آبادان و در کنار اروند رود بایستم و خاک عراق را نظاره کنم.

گردشگر دیگری در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، گفت: ارود رود بسیار زیبا است، دیدن تردد کشتی های اقیانوس پیما در این رودخانه به همراه  لنج ها و قایق های کوچک و بزرگ ، منظره ای بسیار کم نظیر را ایجاد کرده است . 

آبادان و خرمشهر با دیدنی های بدیع آماده  استقبال از گردشگران نوروزی

رودخانه بهمنشیر با سواحل زیبایش

در توصیف رودخانه های منطقه نباید از بهمن شیر با سواحل زیبایش غافل بود ، رودخانه ای آرام که یک سوی جزیره آبادان را احاطه کرده و زیبایی جزیره آبادان را دو چندان کرده است.

یک گردشگر که به همرا خانواده از سواحل رودخانه بهمن شیر دیدن میکرد گفت:  بهمن شیر ساحل بسیار زیبایی دارد خصوصا که در بسیاری از نقاط سواحل این رودخانه مملو از نخلستان است که این امر منظره  بدیع  و کم نظیری را ایجاد می کند.

خوشبختانه تدابیری اتخاذ شده که گردشگران میتوانند هم در رودخانه اروند رود و هم در رودخانه بهمن شیر با شناورهای مخصوص و از پیش تعیین شده تردد کنند و بیش از پیش از مناظر چشم نواز این دو رودخانه بهرمند شوند.

آبادان و خرمشهر با دیدنی های بدیع آماده  استقبال از گردشگران نوروزی

رودخانه کارون نیز دیگر رودخانه منطقه است که گردشگران میتوانند از سواحل زیبای آن بهرمند شوند و با ماهیگیری و نیز قایق سواری لحظات خوشی را درکنار این رودخانه سپری کنند.

نورالله اسعدی مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر گفت  : ۲ فروند کشتی مسافربری  برای گردشگران ، در راستای گردشگری آبی در نوروز۹۸ در اروندرود تردد خواهند داشت تا مسافران نوروزی بتوانند از زیبایی های اروند رود دیدن کنند.

وی افزود: در این رابطه کشتی نگین با ظرفیت ۲۳۰ نفر و شناور "ایران زمین" با ظرفیت ۸۰ نفر برای انجام تور‌های گردشگری مسافران نوروزی و راهیان نور در اروندرود در نظر گرفته شدند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به اشتیاق زیاد گردشگران و مسافران برای دیدن طبیعت بکر اروندرود و کارون گفت: اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر تمام تلاش خود را برای آسان سازی گردش‌های آبی به کار گرفته است و در این زمینه بر تامین ایمنی سفر‌ها و پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی در حین سفر تاکید جدی دارد.

اسعدی افزود: پیش‌بینی می‌شود گردش‌های آبی در اروند و کارون افزایش یابد لذا تمام تمهیدات لازم برای ایمنی سفر‌ها و گردش‌های دریایی اندیشیده شده است.

آبادان و خرمشهر با دیدنی های بدیع آماده  استقبال از گردشگران نوروزی

مناطق عملیاتی مختلف در خرمشهر

عبدالامیر عریضاوی مدیر فرهنگی موزه دفاع مقدس خرمشهر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت:مرکز فرهنگی دفاع مقدس، یادمان شهدای شلمچه، یادمان شهدای کربلای ۴ علقمه، یادمان شهدای نهر خین، گلزار شهدا و مسجد جامع از مناطق عملیاتی مختلف خرمشهر هستند که زائران ایرانی و حتی خارجی در آن‌ها حضور پیدا کرده و از آن‌ها بازدید می‌کنند.

حال شهرهای آبادان  و خرمشهر  مملو از گردشگرانی است  تا آمده اند لحظات و خاطره های خود را با دیدنیهای این دو شهرستان گره بزنند ، دیدنیهایی که بخشی از آنها  مفرح روح و روان مسافران است و بخشی دیگر یاد آور خاطرات  دوران مقاومت و ایثار در برابر دشمنان دین و ملت.

تجربه سال های  گذشته نشان داده که حضور مسافران در این دو شهرستان در ایام نوروز به اوج خود می رسد و تا اواسط فروردین ماه این حضور پر شور ادامه خواهد داشت .

انتهای پیام/ د

گزارش از هدی دریس

برچسب ها: نوروز98 ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.