مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر از فعالیت نخستین مزرعه پرورش شترمرغ با ظرفیت ۷۰ قطعه شترمرغ با توان تولید سالانه ۳.۵ تن گوشت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ،مجید جعفری  مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر با اشاره به فعالیت اولین مزرعه پرورش شترمرغ در روستای دیوکلا سفلی شهرستان قائم شهر، گفت: ظرفیت این مزرعه ۷۰ قطعه شترمرغ پرواری با توان تولید سالانه ۳.۵ تن گوشت است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر با بیان اینکه این مزرعه در زمینی به مساحت چهار هزار و ۷۰۰ مترمربع در سال ۸۷ آغاز بکار کرد، افزود: در حال حاضر این مزرعه با پرورش ۵۰ قطعه شتر مرغ در حال فعالیت است.

وی افزود: برای ادامه فعالیت این مزرعه یک میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی با سود ۶ درصد از سوی بانک کشاورزی پرداخت شد.

 وی  افزود:در این مزرعه روغن شترمرغ و فرآورد‌های جانبی دیگر مانند چرم، کیف و کمربند تولید می‌شود که از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه نژاد این شترمرغ‌ها گردن آبی است، گفت: مواد غذایی مورد نیاز شترمرغ شامل یونجه، جو، گندم، ذرت، سویا، مکمل غذایی و انواع ویتامینه مخلوط است.

جعفری با بیان اینکه گوشت شترمرغ از سالم‌ترین جایگزین‌ها برای انواع گوشت‌های دیگر است گفت: زیرا میزان چربی، کالری و کلسترول آن از گوشت گاو، مرغ، بوقلمون و ماهی کم‌تر بوده و پوست شترمرغ از یک ظاهر بسیار زیبا و متمایز برخوردار است که از آن می‌توان چرم‌های با کیفیت، ضخیم، نرم و بسیار بادوام را تولید کرد.
انتهای پیام/آ
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱
لطفا تلفن تماس رو میفرمایید.