به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت در سمپوزیوم یک روزه معرفی و نقد نوآوریهای آموزشی در پرستاری در دانشکده پرستاری و مامایی با اشاره به عنوان طرح پیشنهادی دانشکده پرستاری و مامایی تهران با عنوان طرح تلفیق آموزش و بالین بر لزوم کسب نظر از دانشجویان و همکاران بالینی به عنوان ذینفعان اصلی تاکید کرد و گفت: در تلفیق آموزش در بالین، تلاشهایی بسیار صورت گرفته است، اما هنوز نیاز به الگوهای برتر و تثبیت شده جهت اجرای بهتر این امر مهم هستیم.
معاون پرستاری وزارت بهداشت بیان کرد: مدلهایی مختلف برای کم کردن شکاف بین تئوری و عمل در پرستاری برای حل مشکلات آموزشی مطرح شده است که این سمپوزیوم یک روزه که با طراحی و مدیریت کارگروه توسعه علوم پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و با حضور اساتید و فرهیختگان پرستاری در جهت نقد و بررسی این گونه طرحهای نوآورانه در پرستاری انجام گرفته است، شایسته تقدیر است.
حضرتی با اشاره به طرح دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در برگزاری آزمون عملی پیش کارورزی به شیوه آسکی از اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت: این طرح در تعدادی از دانشگاهها در حال انجام است، اما این روش باید قانونی و مصوب شده و به شکل متحد الشکل اجرا شود.
وی طرح اتندینگ پرستاری پیشنهادی دانشگاه علوم پزشکی تبریز را طرحی ارزشمند دانست و گفت: این طرح شکاف بین آموزش و بالین را به نحوی مطلوب کاهش میدهد و در ایجاد اعتماد به نفس در دانشجویان و رضایت شغلی اساتید پرستاری در بالین میتواند موثر باشد، اگرچه این طرح هنوز در ابتدای کار است و نیاز به تکمیل شدن دارد.
وی همچنین در این سمپوزیوم، خواستار اجرایی شدن طرحها به صورت پایلوت و در نظر گرفتن جوانب مختلف آن شد.
انتهای پیام/