یک منبع امنیتی مراکش اعلام کرد فردی با تیراندازی به سوی عابران در خیابانی در شهر «گلمیم» در جنوب این کشور، ۱۱ نفر را زخمی کرد.

تیراندازی در جنوب مراکش/ ۱۱ نفر زخمی شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع دستگاه‌های امنیتی مراکش اعلام کرد فردی با تیراندازی به سوی عابران در خیابانی در شهر «گلمیم» در جنوب این کشور، ۱۱ نفر را زخمی کرد. به گفته شاهدان یک مامور پلیس و یک کلانتر از افراد زخمی شده در این تیراندازی هستند. حال برخی از زخمی‌ها وخیم است.

طبق آخرین خبر‌ها عامل این تیراندازی در درگیری با نیرو‌های امنیتی زخمی و دستگیر شد. این نوع حوادث در مناطق بیابانی جنوب مراکش که با توجه به مناقشه جبهه پولیساریو تدابیر امنیتی شدیدی در آن‌ها برقرار است، بی سابقه است.

جبهه پولیساریو از سال ۱۹۷۶ تاسیس کشوری به نام جمهوری دموکراتیک عربی صحرا را در منطقه «صحرای باختری» در جنوب مراکش اعلام کرد. سازمان ملل متحد این کشور را به رسمیت نشناخته و خواستار برگزاری همه پرسی تعیین سرنوشت در این منطقه شده است. مقامات مراکشی طرحی را برای خودمختاری این منطقه ارائه کرده اند، اما جبهه پولیساریو می‌خواهد وضع صحرای باختری با برگزاری همه پرسی مشخص شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار