جانشین ستاد خدمات نوروزی شهر اصفهان گفت : امسال به دلیل بازگشایی زاینده رود پیش بینی می کنیم رشد 70 درصدی مسافران نوروزی در اصفهان را شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حسین امیری جانشین ستاد خدمات نوروزی شهر اصفهان  در نشست خبری امروز با بیان اینکه از مدت ها پیش برنامه ریزی ها برای سفرهای نوروزی آغاز شده است، اظهار کرد: کلان شهر اصفهان با بیش از 2 میلیون نفر جمعیت و ظرفیت های بالقوه در جذب گردشگر نیازمند برنامه ریزی جدی و هماهنگی دستگاه های اجرایی مختلف است.

وی با اشاره به رویکرد خدمات سفر اضافه کرد: همواره سعی بر این است که توزیع سفر و گردش در اصفهان به نحوی باشد که مسافران از همه ی نقاط شهر ، موزه ها، آثار تاریخی و طبیعی در شهر بازدید کنند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان با اشاره به اهمیت فراهم کردن نشاط وامید در شهر برای شهروندان و گردشگران نوروزی تصریح کرد: با هماهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان هزار برنامه در قالب 70 عنوان مانند سرود، مسابقات عکاسی و برنامه های شاد در سطح شهر برگزار می شود.

امیری از تشکیل ستادی با 10 کمیته مرکزی و 15 کمیته در مناطق 15 گانه شهرداری خبر داد و گفت: این کمیته ها شامل کمیته اسکان اصناف، ایمنی و حوادث، اطلاع رسانی و سخنگوی ستاد، قضایی وانتظامی، بازرسی و رسیدگی به شکایات ، امنیت و حراست و منابع انسانی، تفریحی و گردشگری وحمل و نقل است.
جانشین ستاد نوروزی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در نقاط مختلف شهر ستادهای اسکان مستقر هستند، عنوان کرد: در شمال اصفهان و در آزاد راه معلم ستاد اسکان و راهنمایی مسافران به مسئولیت شهرداری منطقه 12، شمال غرب و در بزرگراه آزادگان ستاد اسکان به مسئولیت شهردار منطقه2 مستقر می شوند.
وی ادامه داد: در جنوب این ستاد با مسئولیت منطقه 6 و قبل از پل راه آهن و در مسیر نجف آباد به اصفهان نیز یک اکیپ با مسئولیت شهردار منطقه 9 و در ابتدای روستای تیرانچی استقرار می یابند.
امیری با بیان اینکه در سال گذشته اصفهان پذیرای حدود ی میلیون و 200 هزار نفر گردشگر بود، بیان کرد: امسال به دلیل بازگشایی زاینده رود، پیش بینی افزایش حدود 70 درصدی گردشگر را داشتیم و برنامه ریزی ها بر این اساس انجام دادیم.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی برای اسکان روزانه حدود 180 هزار نفر را در نوروز 98 کرده ایم، گفت: اولویت اول ما در امسال هتل ها و مهمانپذیر ها است که با وجود 72 هتل و 28 مهمانپذیر در شهر اصفهان، حدود 15 هزار نفر را پوشش می دهند.
جانشین ستاد نوروزی شهر اصفهان اضافه کرد: در استفاده از ظرفیت 80 هزار نفری منازل استیجاری با 100 بنگاه املاک هماهنگی هایی صورت گرفته است و ظرفیت مدارس دولتی 40 هزار، مدارس غیر انتفاعی 5 هزار و کمپ فدک 15 هزار نفر را پوشش می‌دهند.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان به راه اندازی اپلیکیشن رزور اشاره کرد و گفت: این نرم افزار در اختیار مکان های اقامتی و بنگاه هاقرار گرفته تا امکان رزرو مکان اقامت در سفر برای گردشگران وجود داشته باشد.

امیری با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی به گردشگران وجلوگیری از سردرگمی آنان برای یافتن اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری تصریح کرد: 200 هزار نقشه راهنمای شهر و 30 هزار دفترچه که شامل شماره های ضروری برای مسافران است آماده شده است.
وی افزود: 30 دوچرخه سوار در سطح شهر اطلاع رسانی و مسیریابی را برای گردشگران نوروزی انجام می دهند و سامانه شبانه روزی 137 آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی است.
جانشین ستاد نوروزی شهر اصفهان با بیان اینکه باید نقاط گردشگری در شهر را به نحوی آماده کنیم تا مسافران و گردشگران از حداکثر ظرفیت آن بهره ببرند، اظهار کرد: مجموعه ناژوان، باغ فدک، کوه صفه و تله‌کابین،شهر رویاها و پارک گلها آماده حضور گردشگران است.
امیری از برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه حمل و نقل و ترافیک خبر داد و گفت: پارکینگهای نهاد های دولتی در اختیار مسافران قرار گرفته تا گره ترافیکی به خصوص در مرکز شهر کاهش یابد.
وی با تشویق شهروندان به اسفاده کمتر از وسایل شخصی عنوان کرد: قطار شهری برای اولین بار در نوروز 98 آماده جابه جایی شهروندان به نقاط مختلف شهر است.

 

انتهای پیام / س

خدمت رسانی به مسافران نوروزی در اصفهان

برچسب ها: شهرداری ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.